×
×

صادرات یک کیلو زعفران برابر با ۱۵ بشکه نفت است/حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۱ میلیون تومان

  • کد نوشته: 3863
  • ۲۰ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ در سال جاری اظهار کرد: با توجه به آنکه برداشت زعفران کماکان تا روز‌های پایانی آذر ادامه دارد، از این رو امکان برآورد دقیق تولید وجود ندارد. وی افزود: […]

  • غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ در سال جاری اظهار کرد: با توجه به آنکه برداشت زعفران کماکان تا روز‌های پایانی آذر ادامه دارد، از این رو امکان برآورد دقیق تولید وجود ندارد.

    وی افزود: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی پس از فصل برداشت باید میزان دقیق تولید را اعلام کند، اما به سبب افزایش سطح زیر کشت پیش بینی می‌شود که میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر نباشد.

    میری از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران، ۷ میلیون و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه قیمت زعفران تابع عرضه و تقاضاست، بنابراین امکان پیش بینی بازار در روز‌های آتی وجود ندارد.

    به گفته وی با توجه به مسئله پیمان سپاری ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، طلای سرخ ایرانی در حال خروج غیر قانونی از مرز‌های کشور است که این امر هشدار جدی برای بزرگترین تولید کننده زعفران به شمار می‌رود.

    میری، صادرات یک کیلو زعفران را برابر با ۱۰ تا ۱۵ بشکه نفت اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی زیرساخت‌های لازم برای صادرات مهیا نیست، در حالیکه با فراهم شدن زیرساخت‌ها و برندسازی محصول می‌توان ضمن افزایش مصرف زعفران، صادرات را رونق بخشید تا نیازی به درآمد صادرات حاصل از منابع نفتی نداشته باشیم.

    نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه بسیاری از کشور‌ها همچون چین، زعفران را به عنوان دارو مصرف می‌کنند، از این رو برندسازی و تبلیغات زعفران ایرانی در بازار‌های صادراتی می‌تواند تاثیر بسزایی در جایگزینی این محصول با منابع نفتی داشته باشد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *