×
×

صادرات ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در ۲ ماهه امسال

  • کد نوشته: 8197
  • ۲۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار تخم‌مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۷ هزار تومان است. او قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ را ۱۱ هزار تا […]

    صادرات ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در ۲ ماهه امسال
  • ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار تخم‌مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۷ هزار تومان است.

    او قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ را ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ ۷۴۰ تومان کمتر از قیمت مصوب سال گذشته است.


    نبی پور درباره آینده بازار تخم‌مرغ بیان کرد: طبق روال همه ساله قیمت تخم‌مرغ در ماه رمضان به سبب کاهش تقاضا در بازار داخل و صادرات با روند نزولی در بازار روبه‌رو شده است.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با انتقاد از کمبود نهاده‌های دامی در واحد‌های مرغداری گفت: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا با نرخ ۵ هزار تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، در حالی که هر شانه تخم‌مرغ را با نرخ ۱۴ هزار تومان درب مرغداری نمی‌خرند.

    او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم‌مرغ وجود ندارد، گفت: با وجود تراکم بالای مرغ در واحد‌های مرغداری، اما کشتارگاه‌ها به دلیل پایین بودن قیمت مرغ گوشتی، از کشتار آن امتناع می‌کنند.

    این مقام مسئول تولید ماهیانه تخم‌مرغ را ۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با احتساب متوسط سرانه مصرف ۱۲ کیلو تخم‌مرغ در سال، حداقل ۲۰۰ هزار تن از میزان تولید، مازاد بر نیاز کشور است.

    نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ تصریح کرد: بنابر آمار سال گذشته ۴۰ هزار تن و در ۲ ماهه امسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم‌مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۶۰ هزار تن برسد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *