×
×

صید میگو در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع شد

  • کد نوشته: 476159
  • ۷ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، فتح‌الله ابوعلی در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی ذخایر صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور و درخواست اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صید استان و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صدور مجوز صید میگو به‌منظور حفاظت از ذخایر گونه مذکور در […]

    صید میگو در صیدگاه‌های خوزستان ممنوع شد
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، فتح‌الله ابوعلی در خصوص جزئیات خبر اظهار کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی ذخایر صورت گرفته توسط پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور و درخواست اتحادیه تعاونی‌های خدماتی صید استان و مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان، صدور مجوز صید میگو به‌منظور حفاظت از ذخایر گونه مذکور در صیدگاه‌های خوزستان از امروز (۶ آذرماه ۱۴۰۰) ممنوع اعلام شد.

    وی افزود: در همین راستا هرگونه صید، حمل و جابه‌جایی میگو و ادوات صید از ۱۳ آذرماه امسال در صیدگاه‌های استان و بنادر ماهیگیری ممنوع و یگان حفاظت از منابع آبزی استان خوزستان مکلف به برخورد با متخلفان خواهد بود.

    مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه صید میگو در ۲ فصل تابستانه و پاییزه انجام می‌شود، توضیح داد: صید تابستانه میگو (در صیدگاه بحرکان) فصل اول صید به شمار می‌رود و هر ساله از اوایل یا اواسط مردادماه آغاز و به مدت ۴۵ تا ۵۰ روز ادامه دارد.

    ابوعلی با اشاره به فصل دوم صید میگو در استان یادآور شد: صید پاییزه (در صیدگاه لیفه و بوسیف) نیز معمولاً از اوایل آبان ماه شروع و به مدت مذکور ادامه دارد.

    وی افزود: معمولاً سه گونه میگو ببری (صورتی)، سفید سرتیز و خنجری از این صیدگاه‌ها صید می‌شوند و از خانواده پنائیده هستند.

    مدیرکل شیلات خوزستان، میزان صید فصل تابستانه (بحرکان) در سال جاری را یک هزار و ۲۳۲ تن اعلام کرد و گفت: میزان صید تابستانه میگو نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۳۸۶ تن بوده که کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

    ابوعلی بیان کرد: کاهش ذخایر آبزیان، فعالیت قایق‌های غیرمجاز، ورود فاضلاب‌های صنعتی و شهری به صیدگاه‌ها، خشک‌سالی و استفاده بی‌رویه از ادوات صید غیرمجاز از علل عمده کاهش صید تابستانه در سال جاری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *