×
×

ضرورت توسعه کشاورزی قراردادی در استان فارس

  • کد نوشته: 476498
  • ۲۰ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر متکان روز شنبه بیستم آذرماه در آیین معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس استانی پهناور و پر جمعیت، دارای اقلیم منحصر به فرد است و اگر بخواهیم برخی برنامه‌های کشاورزی را تست کنیم، می‌توانیم پایلوت آن را در این استان قرار و پس […]

    ضرورت توسعه کشاورزی قراردادی در استان فارس
  • به گزارش ایرانفودنیوز  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر متکان روز شنبه بیستم آذرماه در آیین معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس استانی پهناور و پر جمعیت، دارای اقلیم منحصر به فرد است و اگر بخواهیم برخی برنامه‌های کشاورزی را تست کنیم، می‌توانیم پایلوت آن را در این استان قرار و پس از آن به سایر استان‌ها تعمیم دهیم.

    وی افزود: این تنوع اقلیمی موجب شده تا بستر مناسب برای کشت همه محصولات باغی، زراعی، دامپروری و شیلات فراهم شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی خواستار رعایت الگوی کشت در فارس به دلیل محدودیت‌های آبی از طریق کشاورزی قراردادی شد و گفت: اگر این مهم محقق شود بسیاری از مشکلات کشاورزان که با بحران آب مواجه هستند، حل می‌شود و البته مشروط بر اینکه محصول روی دست کشاورز نماند.

    وی اظهار کرد: از نظر باغبانی، فارس در رتبه اول و در محصولات زارعی رتبه دوم کشور را دارد. اما طی چند سال اخیر با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها این استان با بحران آب مواجه شده و امید است با مشارکت اساتید دانشگاه فکری برای تغییر اقلیم و بخش کشاورزی کرد.

    متکان ابراز کرد: از سرپرست سازمان جهاد کشاورزی می‌خواهیم به برنامه‌هایی از جمله شتاب بخشی به جریان توسعه کشاورزی استان و اشتغال زایی هدف گذاری شده، توجه ویژه‌ای داشته باشند و جزو اولویت کاری باشد.

    وی خواستار توجه ویژه سرپرست این سازمان به باغداری شد و گفت: اقدام مبتنی بر برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و زنجیره ارزش از دیگر مواردی است که باید در اولویت این استان قرار گیرد، چرا که این استان آمادگی دارد به ویژه در حوزه محصولات باغی و گیاهان دارویی زنجیره ارزش در ارتباط با صنایع تبدیلی بکار بگیرد و همچنین می‌تواند استان همجوار و بوشهر را تحت پوشش قرار دهد چون منطقه‌ای شدن این زنجیره ارزش هزینه کمتری دارد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: استان فارس به قله گذشته به ویژه در حوزه تولید غلات بازگردد و گفت: فارس در گذشته تامین کننده غلات استان همجوار همچون کرمان، اصفهان و یزد بوده و امید است با برنامه ریزی این افتخار برای فارس دوباره ایجاد شود.

    متکان همچنین با تاکید بر توجه به تحول کشاورزی با رویکرد جهادی، گفت: نیاز است تا برنامه‌هایی که وزیر جهاد کشاورزی به مجلس ارائه داده‌اند با این رویکرد دنبال شود، ویژه در فارس که تمام فعالیت‌ها با این برنامه‌ها مطابقت دارد.

    یادآور می شود، در این مراسم، مجتبی دهقانپور به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معرفی و از زحمات احمد طمراسی رئیس پیشین این سازمان قدردانی شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *