×
×

ضرورت جلوگیری از صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور

  • کد نوشته: 8058
  • ۱۵ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محبی در نشستی به منظور بررسی و تبیین موضوع صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور که با حضور فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان، مدیران ستادی و سه استان ساحلی (بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان) به صورت ویدئو کنفرانس در محل سازمان شیلات […]

    ضرورت جلوگیری از صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور
  • به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محبی در نشستی به منظور بررسی و تبیین موضوع صید غیرمجاز ترال در آب‌های جنوب کشور که با حضور فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان، مدیران ستادی و سه استان ساحلی (بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان) به صورت ویدئو کنفرانس در محل سازمان شیلات ایران برگزار شد، گفت: محافظت از ذخایر منابع آبزی با وجود تجهیزات و نیروی انسانی توسط یگان حفاظت از آبزیان انجام می‌گیرد و آنان از تمام توان خود برای این امر استفاده می‌کنند، اما متاسفانه همچنان شاهد آمار نگران کننده صید غیرمجاز هستیم.

    وی افزود: در مورد صید ترال، به دلیل آثار تخریبی و زیست‌محیطی که این روش صید در بستر دریا و ذخایر آبزیان دارد این امر بسیار نگران کننده‌تر است.

    محبی خاطرنشان کرد: صرف نظر از صیادانی که مجوز صید ترال دارند و در چارچوب قوانین و ضوابط، اقدام به صید می‌کنند، دغدغه اصلی ما مربوط به شناورهایی است که مجوز صید ترال ندارند و خارج از قوانین و مقررات صید می‌کنند، بنابراین لازم است کنترل و نظارت وسیع‌تری اعمال شود.

    به گفته وی، باید بدانیم شناورهایی که از سوی سازمان شیلات مجوز صید دارند ولی بدون رعایت ضوابط در مکان‌های دیگر صید می کنند، آیا از سوی دریابانی مورد کنترل و نظارت قرار می گیرند یا خیر؟

    دیده‌ور فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان نیز در این نشست گفت: ما با تمام توان و با وجود همه کمبودها، کنترل و نظارت لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به کمک استان‌ها در شورای تامین، در استانداری، نیروی زمینی، دریایی، قوه قضاییه و نیروی دریابانی بتوانیم مطالبات صیادان مجاز را برآورده کنیم.

    در این نشست مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی با بیان این که ما مراحل کنترلی بسیاری در استان‌ها پیش‌بینی کردیم، خاطرنشان کرد: کنترل در مرحله خروج شناور از نظر خدمه و تجهیزات، کنترل در دریا که بازرسی آن به عهده یگان حفاظت از منابع آبزیان است، کنترل به هنگام بازگشت به بندر که بتوانیم نوع صید، ابزار صید و ترکیب صید را کنترل کنیم تا چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد تشکیل پرونده داده و نماینده حقوقی سازمان شیلات ایران با حضور در دادگاه، به عنوان مدعی‌العموم از منافع شیلات دفاع کند.

    شاهی‌فر افزود: دستگاه‌های نظارتی بیرونی هم داریم از دریابانی گرفته تا نیروی زمینی دریایی، سپاه و ارتش که در این راستا به ما کمک می‌کنند.

    آخوندی مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی نیز اظهار داشت: حدود ۱۴۰ هزار تن صید مجاز داریم با حدود ۴ هزار شناور، اما در کنار آن متاسفانه صید غیرمجاز هم داریم که اثر تخریبی و آثار سوء آن زیاد است و باید با همیاری و همفکری و نیز همکاری شیلات استان‌ها کنترل و نظارت دقیق‌تری روی آن داشته باشیم.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *