×
×

ضرورت کاهش کشت محصولات آب‌بر

  • کد نوشته: 477824
  • ۸ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  احد وظیفه گفت: با توجه به بارندگی های کمتر از نرمال و شرایط آبی کشور بدیهی است که کشت محصولات آبی دچار آسیب شود، به همین خاطر از ابتدای سال آبی به کشاورزان توصیه شد که از کشت محصولات آب […]

    ضرورت کاهش کشت محصولات آب‌بر
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  احد وظیفه گفت: با توجه به بارندگی های کمتر از نرمال و شرایط آبی کشور بدیهی است که کشت محصولات آبی دچار آسیب شود، به همین خاطر از ابتدای سال آبی به کشاورزان توصیه شد که از کشت محصولات آب بر اجتناب شود.

    به گفته رئیس مرکز خشکسالی ، کم بارشی امسال از یک طرف و بارش برف کمتر از نرمال در برخی استان ها موجب شد تا انباشت برف در مناطق بالادست ضعیف تر از نرمال باشد.

    مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است که این وضعیت در تمامی استان ها یکسان نیست.

    مدل های اقلیمی نشان می دهد که میزان بارش در استان های تهران، ایلام، همدان، کرمانشاه و خوزستان کمتر از نرمال و در استان های مرکزی، مازندران، قم، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و گیلان در محدوده نرمال بوده و هرمزگان ۶۷ درصد بیش از نرمال بارش دریافت کرده است.

    افزایش دما بیش از نرمال منجر به تشدید ذوب برف  و کاهش ذخایر برف کمتر از نرمال در مناطق بالادست شده است که در نهایت دسترسی به منابع آبی در فصل گرما را محدود می‌کند.

    از ابتدای سال آبی به کشاورزان بارها توصیه شد که از کشت محصولات آب بر همچون برنج در استان خوزستان یا سایر محصولات که نیاز آبی بالایی دارند، اجتناب شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *