×
×

طعم دار کردن گوشت مرغ در مراکز فروش ممنوع شد

  • کد نوشته: 8335
  • ۲۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برومندفر مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: با شروع کرونا  قطعه کردن مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع شد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود. وی گفت: با مراکز فروش و قطعه بندی مرغ جلساتی داشتیم و در نتیجه به […]

    طعم دار کردن گوشت مرغ در مراکز فروش ممنوع شد
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برومندفر مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: با شروع کرونا  قطعه کردن مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع شد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

    وی گفت: با مراکز فروش و قطعه بندی مرغ جلساتی داشتیم و در نتیجه به مراکز دامپزشکی سراسر کشور ابلاغ شد تا قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها انجام نشود.

    مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور افزود: فرآورده‌های خام دامی به هیچ وجه عامل مستقیم انتقال ویروس کرونا نیستند و اگر در مراحل آماده سازی نکات بهداشتی رعایت نشود می تواند آلودگی های میکروبی را انتقال دهد.

    برومند گفت: همچنین تهیه جوجه کباب و طعم دار کردن گوشت در فروشگاه ها ممنوع شده است و با متخلفان برخورد می شود.

    مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: اکیپ های نظارتی در سطح شهرها گشت زنی دارند و ماموران بهداشت و تعزیرات به صورت مداوم از مراکز فروشگاهی نظارت می کنند.برومند افزود: فروش محصولات خام دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی به صورت باز ممنوع است. مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در توزیع محصولات خام دامی با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

    مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: همچنین فروش محصولات خام دامی در بازارچه های محلی، کنار خیابان و خودروهای سیار ممنوع است.

    برومند افزود: مردم نیز از فروشگاه  ها درخواست خرد کردن مرغ را نداشته باشند. در آینده تمام تخم مرغ ها به صورت بسته بندی و شناسنامه دار در بازار عرضه می شود و از فروش تخم مرغ به صورت فبه های جلوگیری می شود.

    مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا کنون چندین مرکز متخلف در عرضه محصولات خام دامی پلمب شده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *