×
×

علت صف های طولانی نانوایی ها چیست؟

  • کد نوشته: 480967
  • ۷ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی با بیان اینکه کمبودی در توزیع آرد وجود ندارد، گفت: با اصلاح نظام یارانه، هجمه به سمت نان بیشتر شده است به طوریکه خانوارهایی که قبل از هدفمندی یارانه، روزانه ۳ تا ۴ قرص نان خریداری می کردند، میزان […]

    علت صف های طولانی نانوایی ها چیست؟
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی با بیان اینکه کمبودی در توزیع آرد وجود ندارد، گفت: با اصلاح نظام یارانه، هجمه به سمت نان بیشتر شده است به طوریکه خانوارهایی که قبل از هدفمندی یارانه، روزانه ۳ تا ۴ قرص نان خریداری می کردند، میزان خرید آنها به یکباره بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

    به گفته او، با توجه به گرانی نهاده های دامی بعد از اصلاح نظام یارانه، میزان خرید نان به سبب جایگزینی با نهاده های دامی در واحدهای دامداری افزایش یافته است.

    ایمانی می‌گوید: با خرید تضمینی بیش از ۷میلیون تن گندم از کشاورزان و همچنین کسری نیاز کشور از طریق واردات، کمبودی در بحث گندم و آرد کشور نداریم.

    مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: بسیاری از واحدهای نانوایی به دلیل گرانی خمیرمایه و افزایش سایر هزینه ها اذعان می کنند که تولید صرفه اقتصادی ندارد، به همین خاطر در برخی موارد شاهد تخلف و فروش آرد در بازار آزاد هستیم که در هنگام مراجعه مردم برای خرید نان مسائلی همچون کمبود آرد مطرح می شود.

    به گفته او، با توجه به اهمیت کیفیت آرد، برخی نانوایی ها به سبب کیفیت پایین آرد از خرید و تحویل آرد امتناع می کنند که این امر منجر به ایجاد صف های طولانی می شود.

    ایمانی گفت: با اجرای کامل طرح هوشمندسازی نان، آرد به میزان فروش نان و ثبت در سامانه در اختیار واحدهای نانوایی قرار می گیرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *