×
×

فروشگاه‌ها باید قیمت نهایی مصرف کننده را درج کنند

  • کد نوشته: 477837
  • ۹ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، مهدی نجف پور گفت: با درج قیمت تولید کننده بر روی اقلام سعی کرده‌ایم شفاف سازی نظام تولید و توزیع را برای مصرف کنندگان اجرایی کنیم چراکه پیش از این قیمت غیر واقعی توسط فروشندگان و توزیع کنندگان بر روی کالا‌ها درج می‌شد. به گفته […]

    فروشگاه‌ها باید قیمت نهایی مصرف کننده را درج کنند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، مهدی نجف پور گفت: با درج قیمت تولید کننده بر روی اقلام سعی کرده‌ایم شفاف سازی نظام تولید و توزیع را برای مصرف کنندگان اجرایی کنیم چراکه پیش از این قیمت غیر واقعی توسط فروشندگان و توزیع کنندگان بر روی کالا‌ها درج می‌شد.

    به گفته رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان مردم خود با درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، نباید برای محاسبه قیمت مصرف کننده حساب و کتاب کنند بلکه این وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که به روند قیمت گذاری واحد‌های صنفی نظارت کنند.

    فروشگاه‌ها باید با رعایت ضوابط قیمت و حاشیه سود مناسب قیمت نهایی مصرف کننده را درج کنند و وظیفه دستگاه‌های نظارتی و وزارت صمت است که در این زمینه ورود کنند و در صورتی که تخلفی احراز شود باید پرونده به دستگاه‌های قضایی معرفی شود.

    طرح درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده بر روی کالا یا همان پویش خرید شفاف با تصمیم سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت به منظور شفاف سازی قیمت انواع کالا از چهارم دی امسال اجرایی شد.

    براساس این طرح، تولیدکننده باید قیمت تمام شده کالا‌های تولیدی را بر روی کالا ثبت کند و فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی نیز مکلف به درج قیمت مصرف کننده براساس سود متعارف تعیین شده هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *