×
×

فروش تخم مرغ با نرخ بالای ۴۵۰ تومان غیر منطقی است

  • کد نوشته: 5807
  • ۱۴ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است. وی […]

    فروش تخم مرغ با نرخ بالای ۴۵۰ تومان غیر منطقی است
  • ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است.

    وی درباره آخرین وضعیت خرید توافقی تخم مرغ افزود: اگرچه آمار دقیقی از میزان خرید توافقی تخم مرغ نداریم، اما برآورد‌ها حاکی از آن است که تاکنون میزان خرید از یک هزار تن فراتر نرفته است.

    نبی پور با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام هر کیلو تخم مرغ را با نرخ ۶ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند، بیان کرد: طی یک الی ۲ روز آینده پیش بینی می‌شود که نرخ خرید تخم مرغ از مرغداران به ۷ هزار تومان برسد.

    به گفته این مقام مسئول، خرید توافقی تخم مرغ تا رسیدن نرخ تخم مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار از مرغداران به منظور استمرار تولید ادامه دارد.

    وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲۸۰۰ تا ۲۹۰۰ تن اعلام کرد و افزود: با توجه به احتساب مصرف داخل، روزانه ۲۵۰ تا ۲۷۰ تن از میزان تولید مازاد بر نیاز کشور بوده که زمینه را برای زیان مرغداران در بازار فراهم کرده است.

     

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان سال مجموع تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد که حداقل ۳۰۰ هزار تن از این میزان باید به بازار‌های هدف صادر شود، این درحالی است که تا کنون تنها ۱۲ تا ۱۳ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

    وی از توقف صادرات تخم مرغ طی ۲ ماه اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون میزان محدودی تخم مرغ به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود چرا که عراق به سبب حمایت از تولید داخل حاضر به واردات تخم مرغ ایرانی نیست.

    نبی پور قیمت تخم مرغ را تابع عرضه و تقاضا دانست و افزود: تا زمانیکه عرضه بیش از تقاضا باشد، بعید است که به نرخ مصوب تخم مرغ در بازار برسیم.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی‌ها بیان کرد: با توجه به نرخ فعلی تخم مرغ درب مرغداری، قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها ۴۵۰ تومان بوده و فروش با نرخ‌های بالاتر غیر منطقی است.

    وی با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی از شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان در واحد‌های مرغداری نداشتیم، گفت: با توجه به واکسینه شدن گله‌های مرغداری علیه بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان بعید است که امسال شاهد شیوع آن باشیم.

    نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی تصریح کرد: هم اکنون قیمت کنجاله سویا با نرخ مصوب تنها ۵ تا ۱۰ درصد فاصله دارد، اما هر کیلو ذرت با نرخ بالای یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود و درخصوص تامین آن کمی مشکل داریم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *