×
×

قاچاق دام در کشور با انجام ترانزیت از بین رفته است

  • کد نوشته: 465248
  • ۱۷ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • آقای صفرعلی ماکنعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: کشور‌های جنوب خلیج فارس سالانه حدود ۸ میلیون راس دام زنده سبک نیاز دارند و چون اختلاف قیمت بسیار سنگین بود عده‌ای دام زنده ایرانی را به روش‌های مختلف به این کشور‌ها قاچاق می‌کردند. وی گفت: با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا […]

    قاچاق دام در کشور با انجام ترانزیت از بین رفته است
  • آقای صفرعلی ماکنعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: کشور‌های جنوب خلیج فارس سالانه حدود ۸ میلیون راس دام زنده سبک نیاز دارند و چون اختلاف قیمت بسیار سنگین بود عده‌ای دام زنده ایرانی را به روش‌های مختلف به این کشور‌ها قاچاق می‌کردند.

    وی گفت: با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع پیگیری شد و چون کشور‌های قطر، کویت، عراق و امارات تمایل به واردات دام زنده داشتند و از سوی دیگر کشور‌های ترکیه، ارمنستان و گرجستان تمایل به صادرات داشتند بین ایران و این کشور‌ها شیوه نامه چند جانبه‌ای مبادله شد تا ایران ترانزیت دام از کشور‌های مبداء به مقصد را انجام دهد.
    آقای ماکنعلی تصریح کرد: هم اکنون در قالب آن شیوه نامه ها، دام زنده از ترکیه، ارمنستان و گرجستان به ایران می‌آید و از طریق ایران به همه بازار‌های هدف می‌رود و همین موضوع باعث شده همه نیاز دام زنده کشور‌های عربی از ایران تامین شود و هیچ ترجیح و تمایلی برای خرید دام زنده قاچاق در کشور‌های عربی وجود نداشته باشد چرا که قاچاق دام زنده هزینه و ریسک بالایی دارد.
    وی گفت: در حال حاضر به صورت روزانه بیش از هزار راس گوسفند و ۲۰۰ راس گوساله از مسیر ایران ترانزیت می‌شود.

    خبر تلفات دام به دلیل واردات سبوس اکراینی بی اساس است

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هیچ گزارشی در سیستم رصد و پایش سازمان دامپزشکی کشور مبنی تلفات دام به دلیل مصرف سبوس کپک زده اکراینی ثبت نشده و اخبار منتشر شده درباره این موضوع بی اساس است.

    وی افزود: به همه نهاده‌های وارداتی سازمان دامپزشکی، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفظ نباتات نظارت دارند و بررسی‌های لازم برای ورودشان را انجام می‌دهند و کل محموله‌هایی که وارد کشور می‌شوند دارای شرایط انطباق هستند.
    وی گفت: اگر محموله‌ای شرایط انطباق نداشته باشد به هیچ عنوان وارد کشور نمی‌شود و بحث مطرح شده درباره واردات خوراک دام اکراینی بی اساس است.

    هیچ محموله‌ای به دلیل عدم رسیدگی دامپزشکی دپو نشده است

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که حداکثر زمان نمونه برداری، انجام آزمایش و اعلام نتیجه توسط سازمان دامپزشکی یک هفته است افزود: هیچ محموله‌ای به دلیل رسیدگی نکردن سازمان دامپزشکی کشوری در گمرکات دپو نشده و هیچ گزارشی در این خصوص به سازمان دامپزشکی نرسیده است.

    وی افزود: محموله‌هایی که وارد گمرک می‌شوند ابتدا باید براساس مقررات به گمرک اظهار شوند و ممکن است عده‌ای بیاورند، اما به دلیل ناقص بودن اسناد مرحله اظهار انجام نشود.
    وی گفت: پس از اظهار بلافاصله گمرک به سازمان دامپزشکی برای انجام مراحل دیگر گزارش می‌دهد و این سازمان نیز ظرف یک هفته فرایند محموله را به انجام می‌رساند و هیچ مشکلی در رابطه با ترخیص محصولات مختلف از جمله نهاده دامی از طرف سازمان دامپزشکی کشور وجود ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *