×
×

قاچاق پیاز زعفران از سر گرفته شد؛ قیمت هر مثقال زعفران ۵۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 8326
  • ۲۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار زعفران تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود تقاضا در بازار داخل و برای صادرات امکان پیش‌بینی بازار زعفران تا پایان ماه رمضان وجود ندارد. او افزود: هم اکنون حداقل […]

    قاچاق پیاز زعفران از سر گرفته شد؛ قیمت هر مثقال زعفران ۵۰ هزار تومان
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار زعفران تعریفی ندارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود تقاضا در بازار داخل و برای صادرات امکان پیش‌بینی بازار زعفران تا پایان ماه رمضان وجود ندارد.

    او افزود: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.


    حسینی قیمت هر مثقال زعفران خالص در خرده فروشی‌ها را ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون در بازار زعفران‌های دارای ناخالصی با قیمت پایین‌تر هم عرضه می‌شود.

    عضو شورای ملی زعفران درباره چشم انداز بازار طلای سرخ بیان کرد: با توجه به تغییر وضعیت اقتصادی در کشورهای هدف به سبب شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود که با فروکش کردن این بیماری وضعیت به سرعت بهبود نیابد.

    او از آغاز کشت زعفران خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و شرایط مطلوب تولید، نگران جذب محصول در بازارهای هدف هستیم.

    به گفته حسینی، با وجود تولید انبوه زعفران باید تمهیداتی برای جذب محصول در دنیا اندیشیده شود تا ارزش افزوده و قیمت واقعی به کشور بازگردانده شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: افرادی که با احتکار زعفران در انبارها به دنبال فروش با نرخ‌های کاذب بودند، به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود تقاضا برای خرید متضرر شدند.

    او با بیان اینکه سال گذشته سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی ۷۰ تن زعفران کرد، بیان کرد: طبق اعلام سازمان تعاون روستایی ۷۰ تن زعفران از ۹ هزار کشاورز خریداری شد، از آن جا که ۱۶ هزار خانوار مشغول کشت زعفران هستند، معلوم نیست که چه افرادی این‌ میزان زعفران را به دولت فروختند.

    عضو شورای ملی زعفران در پایان با انتقاد از قاچاق پیاز زعفران تصریح کرد: طی ۱۰ سال اخیر، کشاورزان با معضل قاچاق پیاز زعفران روبه‌رو هستند، این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی راه چاره‌ای برای این بحران به کار نگرفته‌اند و استمرار این روند معضل جدی برای تولید زعفران به شمار می‌رود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *