×
×

قیمت جهانی مواد غذایی بالا رفت

  • کد نوشته: 8910
  • ۱۴ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند، در ژوئن به ۹۳.۲ واحد رسید که ۲.۴ درصد در مقایسه با ماه مه افزایش داشت. فائو در مبنای همه شاخصهای خود بازنگری کرد و آن را از دوره ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ […]

    قیمت جهانی مواد غذایی بالا رفت
  • به گزارش ایسنا، شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند، در ژوئن به ۹۳.۲ واحد رسید که ۲.۴ درصد در مقایسه با ماه مه افزایش داشت.

    فائو در مبنای همه شاخصهای خود بازنگری کرد و آن را از دوره ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به دوره ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تغییر داد.

    در بحبوحه ابهاماتی که در بازار وجود دارد، قیمت دانه‌های روغنی، شکر و محصولات لبنی که در ماه مه کاهش چشمگیری داشتند، در ماه ژوئن افزایش پیدا کرده و به بالاترین حد در چند ماه اخیر رسید؛ در حالی که در بخش شاخصهای غلات و گوشت، قیمت اکثر کالاها همچنان روند نزولی داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، فائودر پیش بینی خود برای فصل غلات ۲۰۲۰ بازنگری کرد و برآوردش از میزان محصول را ۹.۳ میلیون تن افزایش داد. این آژانس سازمان ملل متحد اکنون انتظار دارد که تولید جهانی غلات به ۲.۷۹۰ میلیارد تن برسد که سه درصد بالاتر از برداشت سال ۲۰۱۹ خواهد بود. این تغییر عمده که در برآورد ماهانه فائو صورت گرفت ناشی از برآورد بالاتر تولید گندم استرالیا بوده است.

    ایسنا

    سرویس خبری : بین الملل

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *