×
×

قیمت جوجه یک روزه همچنان ۲۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب

  • کد نوشته: 476254
  • ۱۰ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نرخ جوجه یکروزه گوشتی ۶ هزار تومان مصوب شده است، گفت: قیمت جوجه یکروزه در هفته‌های اخیر تا ۱۲ هزار تومان رسیده بود اما در حال حاضر روند نزولی یافته و به ۸,۵۰۰ تومان رسیده است. وی اضافه کرد: با توجه به واردات انجام شده و افزایش میزان تولید […]

    قیمت جوجه یک روزه همچنان ۲۵۰۰ تومان بالاتر از نرخ مصوب
  • حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نرخ جوجه یکروزه گوشتی ۶ هزار تومان مصوب شده است، گفت: قیمت جوجه یکروزه در هفته‌های اخیر تا ۱۲ هزار تومان رسیده بود اما در حال حاضر روند نزولی یافته و به ۸,۵۰۰ تومان رسیده است.

    وی اضافه کرد: با توجه به واردات انجام شده و افزایش میزان تولید انتظار داریم که روند نزولی قیمت جوجه یکروزه ادامه داشته باشد و تا پایان ماه جاری به نرخ مصوب برسد.

    این فعال بخش خصوصی خواستار نظارت بر بازار جوجه یکروزه و مدیریت آن شد و گفت: قیمت ۳۱ هزار تومانی مرغ براساس نرخ ۶ هزار تومانی جوجه یکروزه مصوب شده و قاعدتاً وقتی قیمت جوجه بالاتر از نرخ مصوب است باید قیمت مرغ هم اصلاح شود اما چنین کششی در بازار وجود ندارد و مصرف کنندگان قادر به خرید آن نخواهند بود.

    اسدالله نژاد تاکید کرد که بنابراین دولتمردان باید بر بازار جوجه یکروزه نظارت دقیق و مستمر داشته باشند تا قادر به کنترل بازار آن باشند.

    وی اضافه کرد: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی این آمادگی را دارد که جوجه یکروزه را از واحدهای مرغ مادر و انجمن جوجه یکروزه تحویل بگیرد و آن را با نرخ مصوب میان واحدهای تولیدکننده توزیع و عرضه کند.

    اسدالله نژاد گفت: با این اتفاق، قیمت جوجه کنترل می‌شود و نگرانی درباره افزایش قیمت آن و تبعات بعدی وجود نخواهد داشت.

    وی تاکید کرد: تولیدکنندگان به شدت مخالف افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید و در نتیجه قیمت مرغ هستند چرا که در بازار بیش از این برای افزایش نرخ‌ها کشش وجود ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *