×
×

قیمت زعفران افزایش یافت/ نرخ واقعی هر مثقال ۴۵۰۰۰تومان

  • کد نوشته: 4449
  • ۲۰ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش یک میلیون تومانی نرخ زعفران طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و حداکثر ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است. وی افزود: مطرح […]

  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش یک میلیون تومانی نرخ زعفران طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون و حداکثر ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است.

    وی افزود: مطرح شدن مباحثی مبنی بر عرضه زعفران در بورس کالا و ارائه سیگنال‌هایی از بورس به بازار چنین نوساناتی ایجاد شده است.

    حسینی با اشاره به اینکه بخش خصوصی مخالف عرضه زعفران در بورس کالا نیست، بیان کرد: ما معتقدیم برای عرضه زعفران در بورس کالا باید استراتژی مناسبی به کار گرفته شود تا زعفران به صورت خام و فله عرضه نشود.

    عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: باتوجه به آنکه بازار زعفران از ثبات نسبی برخوردار بود و خریدار و فروشنده با خیال راحت به امر خرید مشغول بودند، اما جای این سوال مطرح است که دلیل عرضه زعفران از سوی نهاد دولتی که منجر به بی نظمی بازار می‌شود، چیست؟

    وی با اشاره به اینکه عرضه زعفران در بورس کالا توسط دلالان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به آنکه اکثر زعفران در دست دلالان است، از این رو شیوه کنونی کار اشتباه است چرا که ادامه عرضه زعفران در بورس کالا بر تلاطم بازار دامن می‌زند.

    به گفته این مقام مسئول، استمرار روند افزایش قیمت در بورس کالا به نفع کشور نیست چرا که نوسان قیمت زعفران بر گرانی سایر کالا‌ها دامن می‌زند.

    حسینی قیمت منطقی هر مثقال زعفران را ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون عرضه هر مثقال زعفران از مرز ۵۰ هزار تومان تجاوز می‌کند.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه ایران تنها تولیدکننده زعفران در دنیا نیست، بیان کرد: با توجه به آنکه ۷۰ تا ۸۰ درصد زعفران تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود، از این رو استمرار روند افزایش قیمت به نفع رقباست چرا که تا زمانی می‌توانیم در بازار‌های هدف حرف برای گفتن داشته باشیم که سایر رقبا نتوانند از لحاظ کیفیت و قیمت با ما رقابت کند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *