×
×

قیمت مرغ به ۴۵ هزار تومان کاهش یافت

  • کد نوشته: 478886
  • ۳ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد یوسفی گفت: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، قیمت مرغ و تخم مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب است و قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی میدان بهمن  ۳۷ هزار تا ۴۰ هزار تومان […]

    قیمت مرغ به ۴۵ هزار تومان کاهش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد یوسفی گفت: با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، قیمت مرغ و تخم مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب است و قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی میدان بهمن  ۳۷ هزار تا ۴۰ هزار تومان و در خرده فروشی ۴۵ هزار تومان است.

    او می گوید: با توجه به حجم مرغ دپو شده در واحدهای مرغداری، پشتیبانی امور دام باید نسبت به جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار سرعت بیشتری دارد چرا که به رغم‌جمع آوری روزانه هزار تن مرغ، قیمت همچنان کمتر از نرخ مصوب است.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی ماه های فروردین و اردیبهشت، روزانه بیش از ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

    بنابر آمار اعلامی انجمن و تشکل های تولیدی در شرایط عادی روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران مصرف می شود که با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت، میزان مصرف به کمتر از هزار تن رسیده است.

    با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم  از ۳۱ هزار تومان به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *