×
×

قیمت نان سنگک افزایش نیافته است/نانوایان آزادپز از قیمت‌گذاری مستثنی هستند

  • کد نوشته: 4446
  • ۲۰ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در برخی نانوایی‌های آ‌زادپزتهران قیمت نان سنگک را از هزار تومان به ۱۳۰۰ تومان افزایش داده و بنری نصب کرده‌اند که ظاهرا اتحادیه نانوایی چنین دستوری را به  آنها داده است. در این زمینه گفت‌وگویی را با اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان تهران انجام دادیم. وی ابتدا ضمن […]

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در برخی نانوایی‌های آ‌زادپزتهران قیمت نان سنگک را از هزار تومان به ۱۳۰۰ تومان افزایش داده و بنری نصب کرده‌اند که ظاهرا اتحادیه نانوایی چنین دستوری را به  آنها داده است.

    در این زمینه گفت‌وگویی را با اصغر پابرجا رئیس اتحادیه نانوایان تهران انجام دادیم.

    وی ابتدا ضمن بی‌اطلاعی در این باره گفت: ابلاغیه‌ای مبنی بر افزایش قیمت به هیچ نانوایی داده نشده است.

    پابرجا ادامه داد: از‌ آنجایی که این نانواها آزادپز هستند و از قیمت‌گذاری مستثنی هستند، برای اینکه بتوانند با نانوایی‌های دولتی رقابت کنند، احتمالا چنین افزایشی داده‌اند و قیمت ۱۳۰۰ تومان مشکلی ندارد به آنها ارشادی گفته شده است که می‌توانند قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بفروشند.

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگک در پاسخ به اینکه مگر چه اتفاقی از دیروز تا امروز افتاده است که آنها اقدام به افزایش قیمت‌ کرده‌اند، گفت: آنها آرد را کیسه‌ای ۵۲ هزار تومان دریافت می‌کنند و نسبت به نانوایان دولتی آرد گران‌تری می‌خرند، بنابراین از همان ابتدا قرار بود که این نانوایان از قیمت‌گذاری مستثنی باشند.

    پابرجا تاکید کرد: قیمت سنگک ۱۳۰۰ تومان برای آزادپزها قیمت خوبی است.

    قیمت نان سنگک افزایش نیافته است

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی با تاکید بر اینکه قیمت مصوب نان هیچ‌گونه تغییری نکرده است، گفت: در روزهای اخیر برخی نانوایان سنگکی آزادپز قیمت‌ عرضه نان سنگک را افزایش داده‌اند که این نانوایی‌ها هم از مشمول قیمت‌گذاری اتحادیه نیستند.

    اصغر پابرجا در مورد قیمت نان سنکگ، گفت: قیمت مصوب نان سنگک تغییری نکرده و قیمت این نان طی چهار سال گذشته ثابت بوده است.

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی در مورد اطلاعیه‌ای که برخی نانوایان از سوی اتحادیه در مورد عرضه نان سنگک به قیمت ۱۳۰۰ تومان در نانوایی‌های خود نصب کرده‌‌اند، گفت: این نانوایی‌ها آزاد پز هستند.

    وی گفت: قیمت نان در نانوایی‌های آزاد‌پز رقابتی است و برخی از نانوایی‌های آزادپز در محله‌هایی از تهران که قدرت خرید مردم پایین است، طی ۳ سال گذشته نان سنگک را به قیمت هزار تومان عرضه می‌کرده‌اند، اما اکنون این نانوایی‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های مختلف، قیمت عرضه نان سنگک ساده را ۱۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

    رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی بیان داشت: با توجه به رقابتی بودن قیمت نان آزاد پز، قیمت نان سنگک بر حسب کیفیت و شرایط عرضه ممکن است، در مناطق مختلف تهران متفاوت باشد، بنابراین اگر یک نانوایی آزاد پز تاکنون نان تولیدی خود را به قیمت هزار تومان عرضه می‌کرده است و اکنون به ۱۳۰۰ تومان رسانده به معنای افزایش قیمت مصوب نان نیست.

    وی با بیان اینکه قیمت مصوب نان هیچ تغییری نکرده است، گفت: اتحادیه هیچ‌گونه نرخ‌گذاری برای نانوایی‌ها آزاد پز ندارد و فقط به صورت ارشادی قیمتی را برای نانوایی‌ها پیشنهاد می‌دهد.

    پابرجا با انتقاد از عدم افزایش قیمت نان در ۴ سال گذشته گفت: علیرغم افزایش هزینه‌ها، قیمت مصوب نان هیچ گونه افزایشی نداشته و این موضوع برای نانوایان مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

    به گزارش فارس قیمت نان سنگک ساده در برخی از نانوایی‌ها از هزار تومان به ۱۳۰۰ تومان افزایش یافته و این نانوایی‌ نان یک رو کنجد را به قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و نان دو رو کنجد را به قیمت ۲ هزار تومان عرضه می‌کنند.

    این نانوایی‌ها خود را آزاد پز معرفی می‌کنند و با نصب اطلاعیه‌ای که اعلام شده با مجوز از اتحادیه است قیمت های جدید خود را اعلام کرده‌اند.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *