×
×

قیمت نهاده‌های دامی تغییر نکرد/ افزایش نرخ مرغ و تخم مرغ

  • کد نوشته: 476856
  • ۱۰ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی در دی ماه، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و درخواست تشکل‌ها برای تداوم فعالیت سامانه بازارگاه بعد از حذف ارز ترجیحی مهم‌ترین اخبار کشاورزی در هفته جاری بود. در همین راستا رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران […]

    قیمت نهاده‌های دامی تغییر نکرد/ افزایش نرخ مرغ و تخم مرغ
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی در دی ماه، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و درخواست تشکل‌ها برای تداوم فعالیت سامانه بازارگاه بعد از حذف ارز ترجیحی مهم‌ترین اخبار کشاورزی در هفته جاری بود.

    در همین راستا رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: بر اساس اعلام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، نهاده‌های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

    ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که نهاده‌های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

    همچنین معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در این راستا اعلام کرد: برخلاف شایعاتی که این روزها در برخی محافل مطرح می‌شود ارز ترجیحی تامین گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی برای دی ماه تخصیص یافت. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

    مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم نظارت و مدیریت دقیق بر بازار کالاهای اساسی موجب احتکار و افزایش قیمت این کالاها شد به طوری که قیمت تخم مرغ که تا ۳۹ هزار تومان در هر شانه نیز رسیده بود، مجدداً گران شده و در برخی مناطق از ۶۰ هزار تومان هم گذشته است همچنین قیمت مرغ که به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود مجدداً افزایش یافت و به ۳۱ هزار تومان است. (اینجا و اینجا بخوانید)

    از دیگر اخبار مهم هفته جاری آزاد شدن صادرات ۴ فرآورده لبنی بود. در این زمینه سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران ضوابط صادرات شیرخشک صنعتی، کره، خامه و روغن حیوانی حاصل از کره را ابلاغ کرد.

    بر این اساس مابه‌التفاوت صادرات شیر خشک صنعتی هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان، مابه‌التفاوت صادرات کره هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، مابه‌التفاوت صادرات خامه (تا چهل درصد چربی) هر کیلوگرم ۶ هزار تومان و مابه‌التفاوت صادرات روغن حیوانی حاصل از کره هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

    بر این اساس در صورت عدم ارائه مجوز سیستمی صادرات شیر خشک صنعتی مشمول عوارض صادراتی هر کیلوگرم ۱۶,۰۰۰ تومان خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *