×
×

قیمت هر کیلو گوشت گوساله در عمده فروشی ها ۱۰۸ هزار تومان

  • کد نوشته: 477381
  • ۱۲ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – پوریان گفت: علی رغم اظهارات برخی توزیع کنندگان گوشت مبنی بر کمبود دام، توزیع به صورت انبوه در حال انجام است. قیمت هر کیلو لاشه بره در عمده فروشی‌ها ۱۱۷ هزار تومان و گوساله ۱۰۸ هزار تومان است. رئیس شورای […]

    قیمت هر کیلو گوشت گوساله در عمده فروشی ها ۱۰۸ هزار تومان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – پوریان گفت: علی رغم اظهارات برخی توزیع کنندگان گوشت مبنی بر کمبود دام، توزیع به صورت انبوه در حال انجام است. قیمت هر کیلو لاشه بره در عمده فروشی‌ها ۱۱۷ هزار تومان و گوساله ۱۰۸ هزار تومان است.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری برای ۸ میلیون راس باید بازار ایجاد کرد، چرا که به دلیل مسائل اقتصادی جذب در بازار داخل امکان پذیر نیست و همواره برای صادرات ۱.۵ تا ۲ میلیون راس باید برنامه ریزی شود که متاسفانه بوروکراسی‌های پیچیده منجر به توقف صادرات شده است.

    پوریان گفت: گوشت استحصالی از این میزان دام ۲۰۰ هزار تن است که تا تابستان سال آینده باید برنامه ریزی شود تا دامدار با فشار تصاعدی کمبود نهاده و خشکسالی روبه‌رو نشود.

    تولیدکنندگان و دست اندرکاران حوزه تولید دام معتقدند که علی رغم مشکلات دامداران، خشکسالی و کم آبی در پاییز و زمستان سطح تولید بسیار بالاست که نبود تقاضا در بازار داخل و بورکراسی پیچیده اداری منجر به قاچاق از مرزهای کشور شده است.

    بنابر آمار سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس  و دام سنگین یک میلیون راس است که با احتساب مصرف داخل برای ۴۰۰ هزار راس در بخش گوساله باید بازار ایجاد شود.

    بررسی ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، سردست ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان و جگر ۲۲۰ هزار تومان است که نسبت به هفته‌های اخیر نوسان معناداری داشته، در حالی که طبق اظهارات مسئولان تشکل و اتحادیه قیمت دام و لاشه نسبت به هفته‌های قبل تغییر محسوسی نداشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *