×
×

مبارزه علیه ملخ بومی از ۲۸ هزار هکتار گذشت

  • کد نوشته: 478552
  • ۱۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید معین گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فروردین تاکنون در سطح بیش از  ۲۸ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در استان‌های گلستان، گیلان، قزوین، زنجان،‌ تهران، اردبیل، فارس، کردستان و آذربایجان غربی صورت گرفته است. به گفته […]

    مبارزه علیه ملخ بومی از ۲۸ هزار هکتار گذشت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید معین گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فروردین تاکنون در سطح بیش از  ۲۸ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در استان‌های گلستان، گیلان، قزوین، زنجان،‌ تهران، اردبیل، فارس، کردستان و آذربایجان غربی صورت گرفته است.

    به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ بومی در کل کشور به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار برسد.

    معین می‌گوید: حدود ۸۰ درصد مبارزه ملخ های بومی مربوط به ملخ های مراکشی و مابقی سایر ملخ هاست.

    مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: ملخ مراکشی از گیاهان مرتعی و سپس از گیاهان زراعی و باغی تغذیه می‌کند که به دلیل ضعیف شدن پوشش گیاهی در مرتع کشور و حرکت این آفت به سمت اراضی زراعی و باغی، حساسیت ما برای مبارزه با آن بیشتر از سال‌های قبل است.

    بنابر آمار سال گذشته در سطح ۱۷۶ هزار هکتار علیه انواع ملخ‌های بومی در کشور مبارزه شد که ۸۰ درصد آن مربوط به ملخ مراکشی بود.

    با توجه به آنکه ملخ های بومی  جزو آفات عمومی هستند، مبارزه با این آفات بر عهده دولت است که بنابر گفته مسئولان سازمان حفظ نباتات به دلیل ضعیف شدن پوشش گیاهی، کمک‌های این سازمان بیش از حد معمول است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *