×
×

محصولات دامی استان سمنان به ارزش بیش از پنج میلیون دلار صادر شد

  • کد نوشته: 466486
  • ۱۹ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف مانند کرک و موی بز، آلایش غیرخوراکی دام و دارو صادرات داشت.وی ادامه داد: استان سمنان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه تولید داروهای دامی است و نیمه نخست امسال […]

    محصولات دامی استان سمنان به ارزش بیش از پنج میلیون دلار صادر شد
  • حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف مانند کرک و موی بز، آلایش غیرخوراکی دام و دارو صادرات داشت.
    وی ادامه داد: استان سمنان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه تولید داروهای دامی است و نیمه نخست امسال بیش از ۲۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع داروهای دامی از مبدا سمنان به خارج از کشور صادر شد.
    وی اضافه کرد: ۶۴۶ هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع محصولات و فرآورده‌های دامی از استان سمنان در نیمه نخست امسال صادر شد.
    مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی مانند چین مقصد انواع محصولات دامی و دامپزشکی استان است.
    حسینی بیان کرد: نیمه نخست امسال برای جابه‌جایی ۱۴۶ هزار و ۱۴۸ راس دام گواهی حمل وارده بین استانی یا بیرون استانی صادر شد.
    وی یادآور شد: نیمه نخست امسال ۱۰۲ هزار و ۹۱۹ راس دام از شهرستانی به شهرستان دیگر و یا به خارج از استان با صدور گواهی حمل، جابه جا و منتقل شد.
    مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.
    به گزارش ایرنا، ۳۱۵ پروانه ساخت داروهای دامی در استان سمنان صادر شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *