×
×

مشکلات صادرات فلفل دلمه‌ به روسیه همچنان پابرجاست

  • کد نوشته: 476743
  • ۱ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • صدر الدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مشکلات صادرات فلفل دلمه به روسیه همچنان پابرجاست. سازمان‌ حفظ نباتات ایران قرار است به صورت منطقه‌ای باقی مانده سموم را اندازه گیری کند و اتحادیه محصولات کشاورزی پیگیر موضوع برای حل مشکل است. او ادامه داد: سفارت ایران در روسیه در حال پیگیری […]

    مشکلات صادرات فلفل دلمه‌ به روسیه همچنان پابرجاست
  • صدر الدین نیاورانی نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مشکلات صادرات فلفل دلمه به روسیه همچنان پابرجاست. سازمان‌ حفظ نباتات ایران قرار است به صورت منطقه‌ای باقی مانده سموم را اندازه گیری کند و اتحادیه محصولات کشاورزی پیگیر موضوع برای حل مشکل است.

    او ادامه داد: سفارت ایران در روسیه در حال پیگیری است، اما در کل مسائل قرنطینه‌ای بین ۲ کشور ظرف ۲ تا ۵ روز حل نمی‌شود، در کوتاه ترین زمان ممکن یک ماه زمان می‌برد.

    این مقام مسئول با تاکید بر این موضوع که برای رفع مشکلات به نتایج مثبتی رسیدیم، گفت: از طریق وزیر جهاد کشاورزی بخشنامه‌ای در خصوص تولید استاندارد فلفل دلمه به واحدهای تولیدی اعلام شده که رعایت این موضوع و کنترل بر واحدهای تولیدی در بلندمدت راهی برای رفع مشکلات است.

    نیاورانی ادامه داد: باقی مانده سموم ممکن است بالاتر از حدمجاز نباشد، اما این احتمال وجود دارد که برخی سموم مصرفی برای سازمان حفظ نباتات روسیه ناشناخته باشد.

    به گفته او، اگر محصولی آلوده یا بیمار باشد، ۱۰۰ درصد باید معدوم شود و این طور نیست که بار مرجوع شود تا در داخل استفاده شود. بنابر اعلام حفظ نباتات روسیه، فلفل دلمه‌های صادراتی باید مرجوع شود.

    نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره پرداخت خسارت بارهای مرجوعی به صادرکنندگان گفت: بی توجهی به پرداخت خسارت صادرکنندگان از جمله موضوعاتی است که باید مورد بحث قرار گیرد تا ضرر و زیان صادرکننده پرداخت شود؛ چرا که گواهی توسط حفظ نباتات صادر می‌شود.

    او ادامه داد: گرچه میزان خسارت هر کانتینر بر مبنای وزن آن متفاوت است، اما صادرکنندگان بر مبنای هزینه‌های حمل و نقل به ازای هر کیلو فلفل دلمه ۶۰ هزار تومان و کیوی ۲۵ هزار تومان دچار خسران شدند.

    نیاورانی گفت: با توجه به آنکه بازگشت کیوی مقرون به صرفه نیست، این احتمال وجود دارد که پس از رایزنی مجدد کیوی به هند صادر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *