×
×

مشکلی در تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم

  • کد نوشته: 478092
  • ۲۴ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، علی صفری شامگاه دوشنبه در جلسه مطالبه گری با موضوع «بررسی کمبود نهاده‌های دامی» در مسجد النبی (ص) اراک گفت: من و مجموعه تحت مدیریتم از این گونه جلسات نقد و مطالبه گری استقبال می‌کنیم. مطالبه گری حتی اگر غیر منصفانه باشد باید از آن استقبال کرد. مطالبه گری ما را بیدار می‌کند و […]

    مشکلی در تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، علی صفری شامگاه دوشنبه در جلسه مطالبه گری با موضوع «بررسی کمبود نهاده‌های دامی» در مسجد النبی (ص) اراک گفت: من و مجموعه تحت مدیریتم از این گونه جلسات نقد و مطالبه گری استقبال می‌کنیم. مطالبه گری حتی اگر غیر منصفانه باشد باید از آن استقبال کرد. مطالبه گری ما را بیدار می‌کند و حتی اگر ایراداتی در نحوه آن هم باشد در نهایت باعث رشد فرهنگ عمومی خواهد شد. مسئول بودن یعنی جنبه نقد شدن داشتن.

    وی گفت: با همه تلاش‌ها هنوز یکی از مشکلات باقی مانده مشکل در حمل و نقل است. در قضیه عدم شفافیت هم یکی از مطالبات ما هم همین شفافیت است و گرنه هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی نهاده‌ها تأمین شده است. مطلب بعد اینکه متأسفانه در طول سالیان گذشته تا به حال از سوی دولتها توجه کافی به بخش کشاورزی نشده است. این در حالی است که بخش کشاورزی تنها بخشی است که در شرایط تحریمی رشد مثبت داشته است. با این اوصاف باید پرسید چرا تنها ۵ درصد از سرمایه گذاری‌های کشور در بخش کشاورزی است؟ در شرایط خشکسالی فعلی جا داشت دولت از هزینه‌های غیر ضروری بکاهد و به تأمین نهاده کمک بیشتری کند چرا که خشکسالی یک مشکل مقطعی است.

    سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در بخش تخصیص نهاده واقعیت این است که در کل کشور تنها ۳۰ درصد نهاده لازم اختصاص یافته است و استان مرکزی هم از این امر مستثنا نیست. در مورد نظارت هم باید گفت که هر چند دستگاه مسئول تمام تلاش خود را می‌کنند ولی وقتی تفاوت چشمگیری بین قیمت دولتی و بازار وجود دارد تلاش برای سواستفاده هم افزایش می‌یابد.

    صفری در پایان گفت: تصمیم واگذاری بازار به جهاد کار درستی است چرا که تنظیم بازار وقتی محقق می‌شود که زنجیره تولید و توزیع زیر نظر یک نهاد نظارتی باشد. راهبرد ما برای تنظیم منطقی بازار بر تاکید بر برطرف کردن موانع تولید استوار است بر همین اساس امسال مشکلی در کالای اساسی برای شب عید و ماه مبارک رمضان نداریم.

    گفتنی است این جلسه با موضوع «بررسی کمبود نهاده‌های دامی» و با حضور ائمه جماعات، نمایندگان دامداران و مرغداران، فعالان و کنشگران اجتماعی، مدیرکل و معاونین دامپزشکی استان مرکزی و سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون پشتیبانی امور دام این سازمان برگزار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *