×
×

مصرف ماهانه ۲۴۰ هزار تن شکر در نیمه نخست سال

  • کد نوشته: 478871
  • ۲ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامحسین بهمنی گفت: با تصمیم ستاد تنظیم بازار و به منظور حذف رانت و فساد، قیمت جدید هر کیلو شکر ۱۸ هزار تومان مصوب شد. به گفته او، هم اکنون محصول چغندر قند پاییزه در حال عرضه به بازار است که […]

    مصرف ماهانه ۲۴۰ هزار تن شکر در نیمه نخست سال
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامحسین بهمنی گفت: با تصمیم ستاد تنظیم بازار و به منظور حذف رانت و فساد، قیمت جدید هر کیلو شکر ۱۸ هزار تومان مصوب شد.

    به گفته او، هم اکنون محصول چغندر قند پاییزه در حال عرضه به بازار است که تا زمان برداشت کشت چغندر قند بهاره در شهریور حدود یک میلیون تن شکر مورد نیاز است.

    بهمنی می‌گوید، با پیک مصرف شکر در ۶ ماه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۲۴۰ هزار تن شکر مورد نیاز است که بنابر آمار سالیانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تا ۳ میلیون تن مورد استفاده قرار می گیرد‌.

    دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: قیمت کنونی هر تن شکر وارداتی در بنادر ۵۷۰ دلار است که با احتساب هزینه های ترخیص و تبدیل به شکر سفید در کارخانجات ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می شود.

    مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو چغندرقند با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به پارسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد.

    قبل از اعلام‌نرخ مصوب جدید شکر، هر کیلو محصول با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار واحدهای عمده فروش و با احتساب هزینه حمل و بسته بندی با نرخ ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان تحت عنوان طرح رمضان به دست مصرف کنندگان می‌رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *