×
×

ممنوعیتی برای صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر وجود ندارد

  • کد نوشته: 475488
  • ۱۳ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، محمدتقی منوچهری روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: امسال تولید ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل از سطح ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت در این استان پیش بینی شده است با این شرایط اکنون مشکلی برای بازار فروش این محصول وجود ندارد. […]

    ممنوعیتی برای صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر وجود ندارد
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، محمدتقی منوچهری روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: امسال تولید ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج فصل از سطح ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت در این استان پیش بینی شده است با این شرایط اکنون مشکلی برای بازار فروش این محصول وجود ندارد.

    وی اضافه کرد: در صورت لحاظ ممنوعیت صادراتی برای گوجه فرنگی باید تمهیداتی پیش‌بینی شود تا تولید کنندگان با مشکل روبرو نشوند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: برداشت محصول گوجه فرنگی در این استان از پنجم آبان ماه جاری آغاز شده که به تدریج تا نیمه دوم آباه عمده نیاز گوجه کشور از استان بوشهر تامین می‏‌شود و پیک برداشت آن نیز در نیمه دوم آذرماه است.

    زنجیره تولید مرغ در استان بوشهر کامل است

    منوچهری، در ارتباط با تولید مرغ در استان بوشهر گفت: این استان در زمینه تامین گوشت مرغ معین سه استان فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد است که در صورت مازاد مرغ تولیدی  به استان‌‏های یادشده  ارسال می‏‌شود.

    وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۰ آبان ماه جاری در مجموع کل جوجه ریزی انجام شده در استان بوشهر ۱۳ میلیون قطعه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد نشان می‌‏دهد.

    منوچهری یادآور شد: در شهریور و مهرماه ماه امسال به ترتیب ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و یک میلیون ۵۶۳ هزار قطعه جوجه‌‏ریزی در استان بوشهر انجام شده است.

    وی افزود: استان بوشهر در ماه‏ مهر تولید مازاد مرغ داشته است به نحوی که در مهرماه سه هزار و ۴۵۰ تن گوشت مرغ روانه بازار این استان و ۲۰۰ هزار قطعه نیز  به استان‌های همجوار ارسال کرده است.

    منوچهری اظهار کرد: در آبان ماه خروج مرغ از استان بوشهر ممنوع شد ولی از ۶ تا ۱۲ آبان ماه ۱۱۲ هزار قطعه به سه استان‏ فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است.

    وی افزود: در صنعت مرغ استان بوشهر حلقه‎‌های زنجیره تولید کامل شده که این مهم به تولید مرغ در این استان کمک شایانی می‌کند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر نخستین واحد تولید مرغ مادر در بخش ارم شهرستان دشتستان راه‌‎اندازی شده که برای توسعه این واحد برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است.

    منوچهری اظهار کرد: در سال جاری از محل سامانه بازارگاه تاکنون ۸۹ هزار تن نهاده به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در استان بوشهرتوزیع شده است.

    وی افزود: سبوس نیز ماهانه به ظرفیت یکهزار و ۶۰۰ تن و جو نیز از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۷ هزار تن در استان بوشهر توزیع شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: این استان تا تاریخ منتهی به ۱۲ آبان، ۴۰۰ تن ذرت ذخیره دارد و یکهزار تن دیگر نیز تا چند روز آینده وارد این استان می‏‌شود.

    وی افزود: علاوه بر این یکهزار و ۴۰۰ تن سویا در انبارهای استان بوشهر موجود است و یکهزار و ۲۰۰ جو نیز به مقصد این استان بارگیری شده است.

    منوچهری در بخش دیگری اظهار کرد: نیاز مصرف سالانه تخم مرغ در استان بوشهر ۱۲ تا ۱۴ هزار تن است که تولید این استان حدود یکهزار تن است.

    وی گفت: در این راستا برنامه‌ریزی شده زمینه برای تاسیس واحدهای مرغ تخم‎گذار در شهرستان‎‌های مستعد استان شامل جم و دشتستان فراهم شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *