×
×

ممنوعیت ثبت سفارش برنج هندی غیرکارشناسی است

  • کد نوشته: 480657
  • ۱۰ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، کریم اخوان گفت: با توجه به آنکه وزارت جهاد جلوی ثبت سفارش برنج هندی را گرفته است، استمرار این روند در روزهای آتی می‌تواند منجر به التهابات قیمت در بازار شود. به گفته او، علی رغم‌ آنکه بازار برنج در شرایط […]

    ممنوعیت ثبت سفارش برنج هندی غیرکارشناسی است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، کریم اخوان گفت: با توجه به آنکه وزارت جهاد جلوی ثبت سفارش برنج هندی را گرفته است، استمرار این روند در روزهای آتی می‌تواند منجر به التهابات قیمت در بازار شود.

    به گفته او، علی رغم‌ آنکه بازار برنج در شرایط متعادلی قرار داشت، با اتخاذ تصمیم خلق الساعه وزارت جهاد در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش، تا حدودی مشکل ایجاد شده است.

    اخوان قیمت کنونی هرکیلو برنج هندی را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و پاکستانی را ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر وزارت جهاد با اتخاذ تصمیمات خلق الساعه مشکل ایجاد نمی‌کرد، آرامش بازار استمرار داشت. در شرایط کنونی تغییر قیمت نداشتیم و تنها با ادامه ممنوعیت ثبت سفارش احتمال نوسان قیمت دور از انتظار نیست.

    رئیس انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه ۴۰ درصد برنج‌ مورد نیاز از طریق واردات تامین‌ می شود، گفت: بنابر آمار ۶ ماهه گمرک ۸۰۰ هزارتن برنج وارد شده است که تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن یا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیاز کشور، مابقی باید وارد شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *