×
×

ممنوعیت قطعه کردن مرغ در فروشگاه‌ ها؛ تخلفات را گزارش دهید

  • کد نوشته: 8332
  • ۲۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرد کردن مرغ در مغازه‌های پروتئینی را ممنوع اعلام کرد و گفت: بنابر اطلاعیه و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، افرادی که در حوزه پروتئینی فعالیت می‌کنند، موظف هستند که دستورالعمل‌های ۱۱ گانه اعلامی را رعایت کنند. او افزود: […]

    ممنوعیت قطعه کردن مرغ در فروشگاه‌ ها؛ تخلفات را گزارش دهید
  • علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرد کردن مرغ در مغازه‌های پروتئینی را ممنوع اعلام کرد و گفت: بنابر اطلاعیه و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، افرادی که در حوزه پروتئینی فعالیت می‌کنند، موظف هستند که دستورالعمل‌های ۱۱ گانه اعلامی را رعایت کنند.

    او افزود: یکی از بند‌های دستورالعمل ۱۱ گانه ستاد ملی مقابله با کرونا اجتناب مغازه‌های پروتئینی از قطعه کردن مرغ است.


    رفیعی پور در توصیه‌ای به افراد بیان کرد: توصیه دامپزشکی آن است که تمامی فرآورده‌های خام دامی، حتی تخم مرغ به صورت بسته بندی خریداری شود تا نگرانی‌ها مبنی بر دستکاری ثانویه در مراکز عرضه به حداقل برسد.

    رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در طرح تشدید نوروز بیش از ۶۰۰ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف جمع آوری شد، اظهار کرد: در طرح تشدید ماه رمضان هم فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف از چرخه انسانی حذف می‌شوند.

    این مقام‌مسئول ادامه داد: با توجه به اعلام ممنوعیت قطعه کردن مرغ در مغازه‌ها، تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط را عادی اعلام نکرده است با متخلفان امر برخورد می‌شود چرا که احتمال سرایت بیماری به طور ثانویه به فرآورده‌های خام دامی وجود دارد.

    او خرد کردن مرغ در فروشگاه‌ها را غیر مجاز دانست و گفت: از افراد تقاضا داریم در صورت رویت خرد کردن مرغ در مغازه‌ها با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.

    رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه تعداد معدودی از فروشندگان ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، امیدواریم خانوار‌ها با جدی گرفتن توصیه‌های دامپزشکی اقدام به خرید فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *