×
×

موز ارزان می شود/کاهش ۴۰ درصدی قیمت پیاز از هفته آینده

  • کد نوشته: 7407
  • ۱۹ اسفند ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا دلایل گرانی برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز و لیموشیرین را تشریح کرد و گفت: گرانی برخی از میوه ها و صیفی جات مربوط به میادین میوه و تره بار مرکزی است؛ یعنی مغازه دار این محصولات را از مبداء گران خریداری می کند و با اعمال سود مصوب […]

    موز ارزان می شود/کاهش ۴۰ درصدی قیمت پیاز از هفته آینده
  • اسدالله کارگر در گفت وگو با ایسنا دلایل گرانی برخی محصولات کشاورزی از جمله پیاز و لیموشیرین را تشریح کرد و گفت: گرانی برخی از میوه ها و صیفی جات مربوط به میادین میوه و تره بار مرکزی است؛ یعنی مغازه دار این محصولات را از مبداء گران خریداری می کند و با اعمال سود مصوب به دست مشتری می رساند. از طرفی با شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات کشاورزی منتفی شده بود و کشورهایی همچون عراق و روسیه مرزهایشان را بسته بودند، اما اخیرا صادرات از سر گرفته شده و به همین دلیل قیمت برخی محصولات نیز افزایش یافته است.

    رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی درباره تدابیر اتخاذ شده برای کاهش قیمت پیاز گفت: از هفته آینده پیاز از جنوب کشور و استان اصفهان به بازارها ترزیق می شود و قیمت پیاز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان شود.

    کاهش ۴۰هزارتومانی قیمت زنجبیل

    وی با بیان اینکه اقدام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در توزیع چند تن زنجبیل در سطح شهر باعث کنترل بازار این محصول وکاهش ۴۰هزار تومانی آن شده است، گفت: با به تعادل رسیدن زنجبیل قطعا قیمت باقی محصولات نیز در روزهای آتی به تعادل خواهد رسید.

     موز ارزان می شود

    وی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه ۵۰ درصد موز کشور از ترکیه وارد می شود، گفت: با بسته شدن مرزها به خاطر شیوع کرونا موز وارد نشد در نتیجه قیمت آن افزایش یافت، اما از روزهای آینده موز از بندرعباس و چابهار به بازار ترزیق خواهد شد و قیمت آن به تعادل خواهد رسید.

    به گزارش ایسنا، چندی پیش زنجبیل ، سیر و لیموترش  به دلیل شیوع ویروس کرونا با افزایش قیمت بی سابقه ای مواجه شد که تنها لیمو ترش توانست از این چرخه خارج شود و از کیلویی ۵۰ هزارتومان به کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برسد. اگرچه توزیع چندین تن زنجبیل در بازار توانست تا حدودی بر قیمت این محصول در برخی خرده فروشی ها اثر بگذارد، اما این مختص به همه خرده فروشی ها نشد؛ به طوری که در حال حاضر این محصول از ۶۰ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان عرضه می شود و  البته این روزها لیموشیرین، موز و پیاز نیز به سرنوشت  این محصولات دچار شده و افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می کنند.

    ایسنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *