×
×

میلیون‌ها قطعه دام و طیور در آمریکا به دلیل کاهش تقاضا معدوم می‌شوند

  • کد نوشته: 7890
  • ۱۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشت در جهان، از جمله شرکت اسمیت فیلد، کارگیل، جی‌بی‌اس و تایسون حداقل فعالیت ۲۰ کشتارگاه و کارخانه فرآوری خود، را در آمریکای شمالی موقتا تعطیل کردند. که دلیل آن ابتلای کارگران به کرونا بوده است. این مسئله همچنین به […]

    میلیون‌ها قطعه دام و طیور در آمریکا به دلیل کاهش تقاضا معدوم می‌شوند
  • به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،‌ بزرگترین شرکت‌های تولید کننده گوشت در جهان، از جمله شرکت اسمیت فیلد، کارگیل، جی‌بی‌اس و تایسون حداقل فعالیت ۲۰ کشتارگاه و کارخانه فرآوری خود، را در آمریکای شمالی موقتا تعطیل کردند. که دلیل آن ابتلای کارگران به کرونا بوده است.

    این مسئله همچنین به شکل‌ گرفتن نگرانی نسبت به کمبود گوشت در جهان، منجر شده است.

    آل ونبیک، یک دامدار اهل ایالت آیووا، می‌گوید: از آنجا که شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های بسته بندی گوشت را در آمریکا تعطیل کرده، وی نتوانسته است خوک‌های پروار شده را به بازار عرضه کند و به همین دلیل جایی برای پرورش بچه خوک‌هایی که پیش‌تر تدارک دیده بود،‌ ندارد.

    ونبیک و دیگر کشاورزان و دامداران می‌گویند: با توجه به آنکه نه پولی برای تامین تغذیه دام‌ها باقی مانده و نه اینکه فضا برای جا دادن به حیوانات جدید برای پروار ندارند، مجبور هستند تا آنها را معدوم کنند.

    دام‌های ونبیک، قربانی یک بحران در صنعت غذای جهان شدند که با تعطیل شدن رستوران‌ها، آغاز شد و پرشدن انبارها کشاورزان را مجبور کرد تا همه چیز را از شیر تا سبزیجات گرفته تا حیوانات خود نابود کنند.

    جان تایسون، مدیرعامل شرکت تولید گوشت تایسون فودز آمریکا، می‌گوید: میلیون‌ها مرغ، خوک، و گوساله به خاطر تعطیل شدن کشتارگاه‌ها و محدودیت عرضه در محصولات غذایی، معدوم خواهند شد.

    تولید گوشت خوک در آمریکا، بیشترین آسیب را دیده و تولید آن بیش از ۳۰ درصد، کاهش یافته است

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *