×
×

ناتوانی مسئولان در تأمین نهاده‌های دامی، علت معدوم‌سازی جوجه یکروزه است

  • کد نوشته: 7679
  • ۳۰ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تأثیرات کرونا بر کشاورزی گفت: کرونا فقط به بهداشت و درمان صدمه نزده است. اولین اثرات کرونا بر کشاورزی، به زنجیره‌های تولیدی مرغ‌داری شروع شده است. میلیون‌ها جوجه یک روزه را زنده زنده نابود کردند. این از اثرات کرونا است. دولت و وزارت جهاد کشاورزی توان تأمین […]

    ناتوانی مسئولان در تأمین نهاده‌های دامی، علت معدوم‌سازی جوجه یکروزه است
  • جلال محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تأثیرات کرونا بر کشاورزی گفت: کرونا فقط به بهداشت و درمان صدمه نزده است. اولین اثرات کرونا بر کشاورزی، به زنجیره‌های تولیدی مرغ‌داری شروع شده است. میلیون‌ها جوجه یک روزه را زنده زنده نابود کردند. این از اثرات کرونا است. دولت و وزارت جهاد کشاورزی توان تأمین به موقع نهاده‌های دامی را ندارد. نتیجه این می‌شود که جوجه یک روزه که می‌تواند رشد کند و زنجیره غذایی را کامل کند، تلف می‌شود.

    این عضو کمیسیون کشاورزی افزود: کمبود نهاده، تولیدکنندگان جوجه را مجبور به ساقط کردن جوجه کرده است. این مسئله هم از نظر انسانی و وجدانی اتفاق بدی بود و هم نشان‌ دهنده این است که چرخه اقتصادی ما با یک بیماری با مشکل مواجه می‌شود.

    محمودزاده در مورد وضعیت آینده کشاورزی در یک سال آتی گفت: اگر ما در بخش کشاورزی از تولیدکنندگان حمایت کنیم، مثلا اگر قیمت خرید تضمینی محصولات واقعی و متناسب با قیمت‌های جهانی باشد، در تولید داخل دچار مشکل نمی‌شویم. اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه به موقع نهاده‌های برنج‌کاران را تأمین و قیمت تضمینی مناسبی برای خرید از کشاورز، را عملیاتی کنند می‌توانیم بیش از تولید داخل، برنج تولید کنیم.

    نماینده مردم مهاباد در مجلس افزود: سال گذشته دولت هشدارهای کارشناسان در زمینه گندم را جدی نگرفت. قیمت تضمینی ۱۷۰۰ تومانی منجر به قاچاق گندم شد. پنج میلیون تن گندم صرف خوراک دام و ماجرای قاچاق شد. دولت نهایتا مجبور شد، گندم را با قیمت ۵۰۰۰ تومان وارد کند. دولت امسال به خودش آمد و قیمت خرید تضمینی را ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد. اگر دولت همین سیاست را در مورد برنج به کار ببرد و قیمت خرید مناسبی ارائه کند، مشکلی نخواهیم داشت.

    محمودزاده همچنین به ضرورت مکانیزه شدن کاشت و برداشت محصول اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم‌اکنون آمادگی مکانیزه کردن حداکثری وجود ندارد. هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد ماشین آلات ما در بخش کشاورزی فرسوده هستند. قیمت تراکتور بسیار بالاست و کشاورز نمی‌تواند آن را خریداری کند. هم‌اکنون توانایی به حداقل رسیدن استفاده از دست در نشاکاری برنج وجود ندارد.

    ایسنا

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *