×
×

نارضایتی گندمکاران از روندپرداخت مطالبات/افزایش دومیلیون تنی خرید

  • کد نوشته: 479813
  • ۹ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تاکنون از کل خرید سال گذشته ۲ میلیون تن بیشتر است، از روند پرداخت مطالبات کشاورزان انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، عطاء الله هاشمی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۶ میلیون تن […]

    نارضایتی گندمکاران از روندپرداخت مطالبات/افزایش دومیلیون تنی خرید
  • رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تاکنون از کل خرید سال گذشته ۲ میلیون تن بیشتر است، از روند پرداخت مطالبات کشاورزان انتقاد کرد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، عطاء الله هاشمی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۶ میلیون تن گذشت، گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به کل میزان خرید سال گذشته (۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان) ۲ میلیون تن افزایش دارد.

    وی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۷۴ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد که از این رفم ۱۷ هزار میلیارد تومان هنوز به کشاورزان پرداخت نشده و به عبارتی ۲۲ درصد مطالبات هنوز تسویه نشده است.

    هاشمی با اشاره به اینکه هفته گذشته حدود ۱,۸۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات تسویه شده است، از روند پرداخت انتقاد کرد و گفت: کشاورزان از این شیوه ناراضی هستند و به ما اعتراض می‌کنند که شما عنوان کردید گندم را به دولت بفروشیم اما الان دولت مطالبات را به موقع پرداخت نمی‌کند.

    وی اضافه کرد: به همین دلیل برخی به فروش گندم در بازار آزاد روی آورده اند چرا که آنجا پول گندم را به کشاورزان نقد می‌پردازند و در برخی مناطق حتی بین ۵۰۰ تا ۱,۰۰۰ تومان هم گران‌تر می خرند.

    هاشمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم در سال جاری به ۷ میلیون تن برسد، گفت: این مساله بستگی زیادی به روند پرداخت مطالبات دارد و اگر دولت همین شیوه فعلی را ادامه دهد قطعاً آسیب می‌خوریم و پیش بینی‌ها محقق نمی‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *