×
×

نظارت بر بازار در آستانه ماه رمضان/عرضه ۲۵ هزار تن مرغ و ۵ هزارتن گوشت قرمز برای تنظیم بازار

  • کد نوشته: 4699
  • ۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص نظارت بر بازار در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: دست ما برای برخورد با متخلفان در حوزه گران فروشی زمانی باز است که سقف قیمت مشخص باشد مثل تعیین قیمت آش، حلیم و […]

  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص نظارت بر بازار در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: دست ما برای برخورد با متخلفان در حوزه گران فروشی زمانی باز است که سقف قیمت مشخص باشد مثل تعیین قیمت آش، حلیم و زولبیا و بامیه که سبب راحتی مردم و نظارت کنندگان می‌شود اما در خصوص خرما تاکنون قیمت مصوبی اعلام نشده است.

    وی ادامه داد: نقش سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به شکایات مردمی در مرحله آخر است. طبق قانون، نظام صنفی اتحادیه‌ها و اصناف، ناظر بر بازار هستند، وقتی تخلف نهایی شد به ما اعلام و کار ما آغاز می‌شود. در واحد‌های تولیدی نظارت بر عهده سازمان حمایت است و آن‌ها تخلف را به ما ارجاع می‌دهند و در مرحله سوم ما به شکایات مردم نیز رسیدگی می‌کنیم.

    این مقام مسئول اعلام کرد: شماره تلفن ۱۳۵، سامانه تلفن ۱۳۵ و سایت اینترنتی (۱۳۵ دات آی آر) برای اعلام گزارش مردمی پس از مشاهده تخلفات در نظر گرفته شده است.

    رایگانی تصریح کرد: در خصوص قیمت خرما باید قیمت توسط اتحادیه اعلام شود تا ما بتوانیم برخورد با قیمت‌های بالاتر را انجام دهیم. در همه گشت‌های مشترک بازار اتحادیه و بازرسین وزارت صمت و کارشناسان بهداشت حضور دارند.

     

    در ادامه صفایی سخنگوی اتاق اصناف در خصوص برگزاری نمایشگاه های توزیع کالا در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با تجارب قبلی در بعضی از شهر‌ها این نمایشگاه‌ها را برگزار نکردیم و فقط فروش فوق العاده داشتیم.

    وی ادامه داد: امسال کالا‌های اساسی در تهران و شهر‌های بزرگ در بازار‌های میوه و تره بار عرضه می شود. نرخ گذاری مراجع مختلفی دارد و ما نیز نظارت مستمر داریم و گشت‌های مشترک با تعزیرات داریم.

    عرضه مستقیم کالاهای اساسی ده درصد زیر قیمت در نمایشگاه های طرح ضیافت

    همچنین قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در این خصوص تصریح کرد: نمایشگاه‌های طرح ضیافت در هر استان توسط کارگروه تنظیم بازار استان برگزار شود و تصمیم گیرنده اصلی، این کارگروه است. برای تهران، شهرداری در میادین میوه و تره بار مکان‌هایی بدون اخذ وجه برای عرضه این کالا‌ها مخصوصا خرما در نظر گرفته است.

    وی ادامه داد: در دوره ۳۷ روزه برگزاری این نمایشگاه ها (۱۰ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ۹۸) اقلام پر مصرف و ضروری مورد نیاز مردم مانند برنج، روغن، شکر و گوشت از محل ذخایر موادغذایی کشور توزیع می‌شود.

    قبادی گفت: در این نمایشگاه مواد غذایی ۱۰ درصد زیر قیمت مصوب بازار عرضه می‌شود.

    وی افزود: خود صنوف برگزار کننده اصلی این نمایشگاه ها هستند و به مانند ایام عید فروش‌های فوق العاده با استقبال روبرو شد.

    قبادی اظهار کرد: در بحث برنج ۳۰ هزار تن برای کل کشور با قیمت ۷۴۰۰ تومان، در بحث شکر ۱۲۰ هزار تن به صنوف مصرف کننده و ۲۰ هزار تن شکر با قیمت ۳۴۰۰ تومان برای خانوار عرضه می‌شود. در بحث روغن ۱۰ هزار تن برای اصناف و ۲۰ هزار تن با ده درصد قیمت پایین‌تر برای خانوار‌ها  در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: برای مرغ ۲۵ هزار تن در نظر گرفته ایم، ولی با توجه به قیمت مصوب ۱۱۵۰۰ سهمیه بندی نداریم و گوشت قرمز هم ۵ هزار تن برای خانوار‌ها عرضه می‌شود.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در ماه رمضان تقاضا و مصرف به اوج می‌رسد و این طبیعی است بازار با نوساناتی روبرو شود، ولی با نظارت و فروش فوق العاده این مشکل قابل حل است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *