×
×

نمایشگاه هشتمین جشنواره ملی پسته در دامغان افتتاح شد

  • کد نوشته: 475912
  • ۲۷ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران – دامغان در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: نمایشگاه عرضه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته و صنایع دستی با ۱۵ غرفه از شرکت های داخلی و خارجی در مجموعه مرکز همایش‌های […]

    نمایشگاه هشتمین جشنواره ملی پسته در دامغان افتتاح شد
  • دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران – دامغان در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: نمایشگاه عرضه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته و صنایع دستی با ۱۵ غرفه از شرکت های داخلی و خارجی در مجموعه مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان کار خود را آغاز کرد.

    رضا زارع زاده اضافه داد: نمایشگاه امسال به صورت متفاوت با حضور شرکت‌های دانش بنیان، هنرمندان صنایع دستی و ابزارآلات کشاورزی نوین برپا شده است. 

    وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته اند، افزود: به دلیل شرایط ناشی از کرونا، این نمایشگاه به صورت نیمه‌حضوری و به صورت زنده در برنامه های موبایلی و با تهیه کلیپ، از طریق فضای مجازی به اطلاع عموم مردم می‌رسد. 

    دبیر هشتمین جشنواره ملی پسته ایران-دامغان گفت: هشتمین دوره از جشنواره از امروز پنجشنبه ۲۷ آبان با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن همایش های دانشگاه دامغان آغاز شد و تا عصر فردا ۲۸ آبان ادامه دارد. 

    به‌ گزارش ایرنا، جشنواره پسته امسال با توجه به شرایط ناشی از کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع‌ها به مدت ۲ روز، در تاریخ ۲۷ و ۲۸ آبان ماه به صورت نیمه‌مجازی برگزار می‌شود.

    با پیشنهاد ستاد هشتمین جشنواره ملی پسته و اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر امیریه و دهیار و شورای اسلامی روستای مهماندوست، این ۲ منطقه در کنار دامغان با برنامه‌های متنوع، جزو میزبانان این دوره از جشنواره پسته دامغان قرار گرفتند. 

    جشنواره پسته ایران-دامغان از سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد. دامغان با تولید حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تن پسته در سال ارزش افزوده ای به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال دارد.

    ٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *