×
×

نوسان جزئی قیمت ‌مرغ تا پایان هفته

  • کد نوشته: 8915
  • ۱۶ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است. وی افزود: با توجه به […]

    نوسان جزئی قیمت ‌مرغ تا پایان هفته
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

    وی افزود: با توجه به تقاضا در بازار و میزان تولید پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان هفته ۱ تا ۲ درصد نوسان داشته باشد و افزایش یابد.

    به گفته حجت، با توجه به تنش گرمایی در فصل تابستان، وزن گیری مرغ با تاخیر انجام می‌شود که این امر در افزایش قیمت بی تاثیر نیست.

    این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تامین بخشی از نهاده‌ها با نرخ آزاد و بخشی با نرخ مصوب، قیمت منطقی مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان است، درحالیکه قیمت مصوب مرغ برمبنای نهاده با نرخ مصوب تعیین شده است.



    وی با انتقاد پیرامون اعلام قیمت مصوب مرغ بیان کرد: با استمرار روند زیان مرغداران کار به جایی می‌رسد که مرغداران به سبب کمبود نقدینگی از چرخه تولید خارج می‌شوند.

    حجت افزود: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان اصرار می‌ورزند، ستاد تنظیم بازار باید از ابزار‌های کنترلی بر فروش نهاده‌ها استفاده کند چرا که مرغداران در پایان خط تولید قرار دارند و در زمانیکه مرغ هایشان به سن عرضه می‌رسد، امکان نگهداری در سالن‌ها وجود ندارد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌ها همچنان ۲ نرخی است، اظهار کرد: کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان و ذرت ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار سیاه به وفور موجود است، درحالیکه نهاده به میزان کافی با  نرخ مصوب نیست.

     بهبود نسبی قیمت نهاده دامی در بازار

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی نسبت به هفته‌های گذشته در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه بارگیری نهاده‌های دامی با وضعیت مناسب تری انجام می‌شود، قیمت ذرت و کنجاله تا حدودی در بازار متعادل شده است.

    به گفته حجت، علی رغم بهبود شرایط توزیع نهاده با نرخ مصوب، کماکان کمبود داریم که امیدواریم با اتخاذ برخی تدابیر روند توزیع نهاده با نرخ مصوب تسریع شود.

    وی با انتقاد از جهش چشمگیر قیمت ریز مغذی‌ها در بازار گفت: قیمت ریز مغذی‌ها همچون متیونین و لیزین و سایر مکمل‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل چند برابر رشد داشته که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه‌های تولید شده است.

    حجت افزود: با پیگیری مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عملکرد واردکنندگان نهاده‌های دامی این امکان وجود دارد که ۱۰۰ درصد نهاده با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شود، در غیراین صورت به سبب ۲ نرخی بودن قیمت ذرت و کنجاله سویا، تعدادی از مرغداران از گردونه تولید خارج خواهند شد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *