×
×

نوشیدنی‌های رژیمی مغز را وادار به احساس گرسنگی می‌کنند

  • کد نوشته: 467549
  • ۲۰ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از از مدیکال نیوز، با این حال، یک مطالعه جدید در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی کم کالری ممکن است آنطور که بسیاری تصور می‌کنند برای کاهش وزن مفید نباشند. این مطالعه نشان داد که شیرین کننده غیر مغذی (NNS) سوکرالوز، که […]

    نوشیدنی‌های رژیمی مغز را وادار به احساس گرسنگی می‌کنند
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از از مدیکال نیوز، با این حال، یک مطالعه جدید در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی کم کالری ممکن است آنطور که بسیاری تصور می‌کنند برای کاهش وزن مفید نباشند.

    این مطالعه نشان داد که شیرین کننده غیر مغذی (NNS) سوکرالوز، که بسیاری از نوشیدنی‌های رژیمی به عنوان یک ماده تشکیل دهنده آن هستند، میل به غذا در زنان و افراد چاق را در مقایسه با نوشیدنی‌های حاوی ساکارز، یک قند طبیعی، افزایش می‌دهد.

    سوکرالوز در بسیاری از نوشیدنی‌های رژیمی وجود دارد. آخرین فهرست منتشر شده از سوی سازمان غذا و دارو (FDA) شیرین کننده‌های مصنوعی شامل سوکرالوز، ساخارین، آسپارتام، آسسولفام پتاسیم (Ace-K)، نئوتام و پروفانتام است.

    در مورد استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی اختلاف نظر وجود دارد زیرا بسیاری از مردم از آنها برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است مفید باشد، برخی دیگر نشان می‌دهند که ممکن است در افزایش وزن، دیابت نوع ۲ و سایر اختلالات متابولیک نقش داشته باشند. به گفته محققان، ایمنی شیرین کننده‌های مصنوعی نامشخص است.

    نوشیدن منظم نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی با افزایش خطر سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است. این احتمالاً به دلیل تأثیر منفی نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی بر عوامل خطر حمله قلبی و سکته مغزی است – از جمله دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و افزایش وزن.

    اسکن‌ها و آزمایش‌های یک مطالعه نشان می‌دهند که نوشیدنی‌های شیرین ممکن است محدود کردن مصرف کالری را سخت‌تر کند.

    اسکن‌های fMRI نشان داد که در میان زنان و افرادی که چاقی دارند، مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با NNS منجر به فعالیت بیشتر در نواحی مغزی مرتبط با اشتها و اشتها نسبت به نوشیدن نوشیدنی حاوی ساکاروز می‌شود.
    در مقایسه با نوشیدنی‌های حاوی ساکارز، میزان هورمونهای متابولیک که پس از مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با NNS پر می‌شوند، کاهش یافته است.
    پس از مصرف نوشیدنی‌های شیرین NNS، زنان در پایان جلسه میان وعده‌های بیشتری در بوفه می‌خورند.

    مغز ما باهوش است و به وضوح نمی‌توان آنرا فریب داد. وقتی می‌بیند که شما از غذا یا نوشیدنی‌ای استفاده می‌کنید که طعم بسیار شیرینی دارد و کالری لازم را برای آن نشان نمی‌دهد، به دنبال یک غذای کالری حاوی قند برای جبران آن است.

    زنان و افراد چاق ممکن است نسبت به شیرین کننده‌های مصنوعی حساس‌تر باشند. برای این گروه‌ها، نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین مصنوعی ممکن است مغز را در احساس گرسنگی فریب دهد، که به نوبه خود منجر به مصرف بیشتر کالری می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *