×
×

نگرانی از بابت تامین گندم مورد نیاز کشور نداریم؛ خودکفایی گندم استمرار خواهد یافت

  • کد نوشته: 7809
  • ۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید گندم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مزارع از لحاظ کمیت و کیفیت مشکلی در تولید گندم وجود ندارد. او افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مطلوب مزارع پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم […]

    نگرانی از بابت تامین گندم مورد نیاز کشور نداریم؛ خودکفایی گندم استمرار خواهد یافت
  • عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید گندم، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مزارع از لحاظ کمیت و کیفیت مشکلی در تولید گندم وجود ندارد.

    او افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مطلوب مزارع پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته باشد.

    هاشمی با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به گستردگی مناسب بارش و افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، نیازی به واردات این محصول نداریم.


    رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۱۴۲ هزار تن گندم خریداری و مطالبات کشاورزان ۱۰۰ درصد پرداخت شد.

    او با بیان اینکه امکان جایگزینی خوراک دام و طیور با گندم تولیدی وجود ندارد، گفت: با توجه به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم و رضایت خاطر کشاورزان، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور نخواهد شد.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در همایش کشت پاییزه در سال زراعی گذشته اعلام کردیم که نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی هر کیلو گندم مورد قبول بنیاد ملی گندمکاران است، از این رو خودکفایی گندم استمرار خواهد یافت و نگرانی از بابت تامین گندم مورد نیاز کشور وجود ندارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *