×
×

واردات تخم مرغ تاثیری در تنظیم بازار داخل ندارد/قیمت منطقی هر شانه تخم مرغ ۲۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 3806
  • ۱۷ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به چند روز اخیر ۵۰۰ تومان […]

  • فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به چند روز اخیر ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

    وی افزایش قیمت تخم مرغ در خرده فروشی‌ها را ناشی از سوء مدیریت و رها بودن بازار دانست و افزود: با توجه به نرخ کنونی تخم مرغ درب مرغداری، هر شانه تخم مرغ حداکثر با قیمت ۲۰ هزار تومان و دانه‌ای ۷۰۰ تومان باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود، این درحالی است که هر شانه تخم مرغ با قیمت ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

    طلاکش با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ در تنظیم بازار داخل تاثیری ندارد، بیان کرد: واردات تخم مرغ تنها به معنای هدر رفت منابع ملی و خروج ارز از کشور تمام می‌شود، در حالیکه اگر دولت رقم واردات را به صورت تسهیلات در اختیار صنف قرار دهد، بی شک قیمت تخم مرغ در بازار تنظیم می‌شود.

    این مقام مسئول پرینت قیمت بر روی تخم مرغ را یکی دیگر از راهکار‌های کنترل بازار دانست و افزود: با حک قیمت بر روی تخم مرغ به سهولت می‌توان علاوه بر برخورد با گران فروشان از نوسان بی رویه قیمت جلوگیری کرد.

    وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در تولید تخم مرغ اتفاق نیفتاده است، بیان کرد: طبق روال همه ساله، قیمت تخم مرغ در این ایام به سبب افزایش تقاضا به صورت سنتی در بازار افزایش می‌یابد و دلیل خاصی این نوسان قیمت جز سوء مدیریت ندارد.

    دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در پایان تولید روزانه تخم مرغ را بیش از ۲۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در ۱۰ روز گزارشی مبنی بر شیوع آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در استان اصفهان گزارش نشده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *