×
×

واردات روغن خام از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن فراتر رفت

  • کد نوشته: 477488
  • ۱۸ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که تاکنون ۶۵ کشتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که محموله‌های ۶۰ کشتی تخلیه و به مراکز ذخیره‌سازی ارسال شده است. محموله‌ سایر کشتی‌ها  در حال تخلیه است. در همین مدت زمانی حدود ۶۰۰ […]

    واردات روغن خام از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن فراتر رفت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد که تاکنون ۶۵ کشتی در بنادر ایران پهلوگیری کرده‌اند که محموله‌های ۶۰ کشتی تخلیه و به مراکز ذخیره‌سازی ارسال شده است. محموله‌ سایر کشتی‌ها  در حال تخلیه است.

    در همین مدت زمانی حدود ۶۰۰ هزار تن روغن خام  از خارج خریداری شده است.

    بر این اساس، روغن خام وارداتی پس از ورود به بنادر، تخلیه شده و برای حفظ ذخایر استراتزیک در مخازن روغن کشور نگهداری می‌شود و بخشی نیز بر اساس نیاز پس از تصفیه در کارخانجات روغن‌کشی و دستور ستاد تنظیم بازار از طریق شبکه‌های سراسری توزیع در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

    با توجه به اظهارات مطرح شده پیرامون کمبود ذخایر روغن، روز گذشته وزیر اعلام کرد که ابتدای هفته ٣٠٠ میلیون دلار به واردات روغن اختصاص یافت که با این وجود ذخایر استراتژیک روغن در بهترین شرایط قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *