×
×

واردات کالاهای اساسی امسال رکورد شکست

  • کد نوشته: 476651
  • ۲۷ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «مسعود آزادگان» افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش‌بینی می‌شود میزان واردات تا پایان سال به  ۱۰ میلیون تن برسد. مدیرکل هماهنگی بازرگانی […]

    واردات کالاهای اساسی امسال رکورد شکست
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «مسعود آزادگان» افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش‌بینی می‌شود میزان واردات تا پایان سال به  ۱۰ میلیون تن برسد.

    مدیرکل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: این میزان خرید و واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته مطلوب بوده است.

    وی به شرایط کنونی کشور و جنگ اقتصادی اشاره کرد و ادامه‌داد: باوجود شرایط سخت، شرکت بازرگانی دولتی ایران با تلاش همه پرسنل به خوبی از عهده وظایف خود برآمده است.

    آزادگان به تشریح میزان واردات کالاهای اساسی پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۵۲ هزار تن برنج، یک میلیون و ۱۰ هزار تن روغن خام، ۶۸۴ هزار تن شکر خام و چهار میلیون و ۲۲۰ هزار تن گندم در بنادر کشور تخلیه، در انبارها ذخیره و به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

    وی درباره عملکرد بندرهای کشور، گفت: بندر امام‌خمینی(ره) ۴۲ درصد، بندر شهید رجایی ۳۲ درصد، بندر چابهار ۱۴ درصد، بنادر امیرآباد و نوشهر هر کدام ۶ درصد و بوشهر هم یک درصد از حجم واردات کالاهای اساسی را عهده‌دار بوده‌اند.

    آزادگان، تعداد کشتی های تخلیه شده در بندرهای کشور را ۲۹۴ فروند کشتی اعلام کرد و بیان‌داشت: در بنادر مازندران و گیلان هر کدام ۹۱ فروند کشتی، در بندر امام خمینی(ره) ۴۹ فروند و در بنادر شهید رجایی، چابهار و بوشهر به ترتیب ۴۳، ۱۶ و چهار فروند کشتی حامل کالاهای اساسی خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تخلیه شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *