×
×

واردات گندم ۲ میلیون تن کمتر از پارسال

  • کد نوشته: 481617
  • ۳۰ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده گمرک، در ۱۰ ماهه امسال بیش از سه میلیون و ۵۰۱ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار از ۱۱ کشور مختلف به ایران وارد شده است. ارزش ریالی […]

    واردات گندم ۲ میلیون تن کمتر از پارسال
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده گمرک، در ۱۰ ماهه امسال بیش از سه میلیون و ۵۰۱ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار از ۱۱ کشور مختلف به ایران وارد شده است. ارزش ریالی این میزان واردات بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده است که به عبارتی می توان گفت به طور متوسط این میزان گندم با ارزی معادل بیش از ۱۸ هزار تومان وارد شده است.

    این میزان واردات از نظر وزنی ۳۶.۴۴ درصد کاهش نسبت به  ۱۰ ماهه سال گذشته داشته است، افت ۱۸.۰۲ درصدی ارزش دلاری را هم نسبت به همین بازه زمانی تجربه کرده اما ارزش ریالی آن حدود ۲۶۷ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته رشد داشته است.

    آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، ترکیه، سنگاپور، فدراسیون روسیه، قزاقستان، مکزیک، هلند و هنگ کنگ ۱۱ مبداء واردات گندم در ۱۰ ماهه امسال بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *