×
×

وجود شپشک روی کیوی اتفاقا نشان می دهد که محصول سم نخورده است

  • کد نوشته: 476935
  • ۱۵ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود گیل آبادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های تهران با اشاره به اینکه برگشت محصولات کشاورزی ربطی به بحث باقی مانده سموم ندارد، گفت: تغییر پروتکل های بهداشتی کشورهای مقصد و فراموش شدن و […]

    وجود شپشک روی کیوی اتفاقا نشان می دهد که محصول سم نخورده است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود گیل آبادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های تهران با اشاره به اینکه برگشت محصولات کشاورزی ربطی به بحث باقی مانده سموم ندارد، گفت: تغییر پروتکل های بهداشتی کشورهای مقصد و فراموش شدن و عدم اطلاع رسانی به موقع آن از جمله دلایل این اتفاق بوده ضمن اینکه روسیه اعلام کرده سکونی که در ایران مصرف شده در این کشور به ثبت نرسیده است و درباره سیب زمینی ها نیز بحث خاک مطرح بوده است .

    وی ادامه داد: وجود شپشک سفید خرزهره روی کیوی ها اتفاقا نشان از آن دارد که از آفت کش برای این محصولات استفاده نشده که شپشک داشته است .

    گیل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علی رغم تحریم های گسترده کشور هیچ گاه با کمبود سم مواجه نبوده است، افزود: زمانی که تحریم ها ایجاد و شرکت های بزرگ از کشور ما خارج شدند بسیاری نگران تامین علف کش های محصول گندم بودند که خوشبختانه موفق شدیم با کیفیت بالاتر این آفت کش ها را در داخل تولید کنیم .

    این فعال صنفی متوسط مصرف سم در کشور را ۴٠ هزار تن اعلام و اضافه کرد: ٧۵ درصد این میزان توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شود .

    گیل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولین سازمان حفظ نباتات کشور خواست در حوزه باقی مانده سموم و زمان مصرف سم تا زمان عرضه محصول به بازار به کشاورزان اطلاع رسانی دقیق کنند تا مشکلی در این حوزه ایجاد نشود.

    وی همچنین از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست کرد که مجوز صادرات سم مجددا صادر شود چرا که می تواند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند.

    گیل آبادی گفت: در گذشته با صادرات سم ارزآوری خوبی برای کشور انجام می شد اما با اجرای سیاست ارز۴٢٠٠ تومانی صادرات آن متوقف شد ضمن اینکه هم اکنون دو سال است که ارز ترجیحی از واردات سموم حذف شده است .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *