×
×

وجود ۲۰ تا ۲۵ درصد مازاد تولید مرغ/ راهکارهای جبران زیان مرغداران

  • کد نوشته: 7604
  • ۱۹ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی رضایی افزود: مرغ اصلی‌ترین پروتئین مصرفی مردم است و قیمت آن همواره به عنوان یک شاخص اقتصادی در کشور مورد توجه بوده است. وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف گوشت مرغ در کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، […]

    وجود ۲۰ تا ۲۵ درصد مازاد تولید مرغ/ راهکارهای جبران زیان مرغداران
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی رضایی افزود: مرغ اصلی‌ترین پروتئین مصرفی مردم است و قیمت آن همواره به عنوان یک شاخص اقتصادی در کشور مورد توجه بوده است.

    وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف گوشت مرغ در کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: کاهش تقاضا باعث افت قیمت این کالا شده و در حالی که قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ در خرده‌فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شده، اما امروز این کالا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که این مسأله ضرر و زیان زیادی متوجه مرغداران کرده است.

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت از مرغداران در شرایط فعلی یک ضرورت است، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا با پرداخت کمک‌های بلاعوض و همچنین استمهال وام‌های مرغداران، بخشی از ضرر و زیان این تولیدکنندگان را جبران کنیم.

    وی با تأکید براینکه اگر ضرر و زیان مرغداران جبران نشود ممکن است بسیاری از آن‌ها دست از تولید بکشند، گفت: با توجه به اینکه فرآیند پروروش مرغ یک بازه ۴۵ تا ۵۰ روزه است اگر مرغداران به استمرار تولید تشویق نشوند، قطعاً در ماه‌های آینده با مشکل تأمین این کالا مواجه خواهیم شد.

    وی افزود: هم اکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد مازاد تولید داریم و برای تشویق صاحبان این صنعت به استمرار تولید، عوارض صادرات این محصول را کاهش خواهیم داد تا مرغداران بتوانند مازاد تولید خود را صادر کنند.

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با توجه انباشتگی مرغ در واحد‌ها و ضرر وزیان مرغداران، تصریح کرد: باید همه تلاشمان را بکار بگیریم تا این صنعت بزرگ سر پا بماند و فعالان این صنعت همچنان به ادامه تولید تشویق شوند.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *