×
×

ورود نانو به صنعت بسته‌بندی در کارخانجات تولید گوشت و مرغ

  • کد نوشته: 4797
  • ۱۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۱ دیدگاه
  • به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات گوشت و مرغ با انعقاد قراردادی برای استفاده از فناوری بسته‌بندی نانویی با یکی از شرکت‌های فناور، توانست فناوری بسته‌بندی نانویی این شرکت را برای محصولات گوشت و مرغ استفاده کند. محمد حاج کریم، مدیر تولید کارخانه این شرکت تولیدکننده محصولات پروتئینی در این […]

  • به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات گوشت و مرغ با انعقاد قراردادی برای استفاده از فناوری بسته‌بندی نانویی با یکی از شرکت‌های فناور، توانست فناوری بسته‌بندی نانویی این شرکت را برای محصولات گوشت و مرغ استفاده کند.

    محمد حاج کریم، مدیر تولید کارخانه این شرکت تولیدکننده محصولات پروتئینی در این باره گفت: نتایج آزمون‌های اولیه نشان داد که بسته‌های نانویی دارای خاصیت آنتی‌باکتریال است و می‌توانند زمان ماندگاری گوشت و مرغ را افزایش دهند؛ از این رو قرارداد همکاری را با محققان شرکت تولیدکننده این بسته‌بندی منعقد کردیم و مصرف ظروف بسته‌بندی نانویی روند افزایشی دارد، به طوری که در حال حاضر روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار بسته‌بندی مرغ و ۲۰ تا ۳۰ هزار بسته‌بندی گوشت با استفاده از این فناوری انجام می‌شود.

    با این تجربه موفق محققان شرکت تولیدکننده بسته‌بندی نانویی قصد دارند از این فناوری برای بسته‌بندی سوسیس و کالباس استفاده کنند. با این کار میزان مواد نگهدارنده نظیر ترکیبات نیترات در محصولات کاهش می‌یابد که برای ارتقای سلامت مصرف‌کننده بهتر است.

    آزمون‌های اولیه روی این فناوری به پایان رسیده و به‌زودی در این حوزه نیز همکاری‌های جدیدی آغاز خواهد شد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “ورود نانو به صنعت بسته‌بندی در کارخانجات تولید گوشت و مرغ”

    1. محمدی گفت:

      اگر پلیمیر با ساختار نانو نقره باشه امکان آزاد سازی نانو نقره هست و این باعث ورود نانو نقره در غذا و بدن افراد میشه و اگر چه اغلب شرکت های نان الان دارند از این مدل برای بالا رفتن ماندگاری نان استفاده می کنند و صداشو هم در نمیاورند و این خودش خطر ناکه چون به خون ادم ها میره و سیستم ایمینی افراد به مرور نسبت به بیماری مقاوم میشه در نتیجه طول درمان زیاد میشه مثلا اگر کسی شیمی درمانی میکنه به جای ۱۰ جلسه باید ۴۰ جلسه بره تازه اگر زنده بمونه و درمان بشه و طاقت بیاره در اروپا این مدل ساختار نانو منع مصرف داره و اگر ساختار نانو از روی باشد مفید هم هست کهفعلا ما تکنولوژی شونداریم لطفا با جان مردم بازی نکنید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *