×
×

پایان کشت گندم در خوزستان / رشد ۷ درصدی نسبت به برنامه مصوب

  • کد نوشته: 480944
  • ۴ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تورج نوروزی در خصوص آخرین وضعیت کشت گندم پاییزه در خوزستان اظهار کرد: با آغاز رهاسازی آب در اواسط آبان ماه کشت پاییزه گندم در خوزستان آغاز و اکنون به پایان رسیده است. وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت گندم در […]

    پایان کشت گندم در خوزستان / رشد ۷ درصدی نسبت به برنامه مصوب
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تورج نوروزی در خصوص آخرین وضعیت کشت گندم پاییزه در خوزستان اظهار کرد: با آغاز رهاسازی آب در اواسط آبان ماه کشت پاییزه گندم در خوزستان آغاز و اکنون به پایان رسیده است.

    وی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت گندم در استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، افزود: مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در خوزستان در سال جاری ۶۵۷ هزار و ۷۹۱ هکتار است که این میزان ۷ درصد از برنامه مصوب و هدفگذاری شده بیشتر است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از این میزان گندم پاییزه کشت شده در خوزستان، ۴۸۳هزار و ۲۷۴ هکتار آبی و ۱۷۵ هزار و ۲۴۰ هکتار به صورت دیم کشت شده است. کشت دیم امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته ۹۵ هزار هکتار افزایش داشته است.

    مهمترین نگرانی در خصوص تامین آب، مربوط به حوضه کرخه و غرب خوزستان است

    نوروزی با اشاره به دغدغه تامین آب در برخی از حوضه های آبی عنوان کرد: مهمترین نگرانی در خصوص تامین آب مورد نیاز گندم کشت شده امسال، در حوضه کرخه و در محدوده غرب خوزستان است که همچنان با تنش آبی رو به رو است.

    نوروزی ادامه داد: در بقیه حوضه‌های آبی خوزستان مشکل خاصی برای تامین آب پایدار برای کشاورزان گندمکار استان وجود ندارد و امیدواریم با تداوم بارش ها مشکلات در حوضه کرخه نیز به حداقل برسد زیرا میزان تولید گندم به شرایط بارش ها در طی سال وابسته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *