×
×

پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۷۷ هزار تن چغندرقند پاییزه در خوزستان

  • کد نوشته: 482408
  • ۱۹ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تورج نوروزی با اشاره به آغاز برداشت چغندر در خوزستان اظهار کرد: از حدود یک هفته گذشته عملیات برداشت چغندرقند پاییزه در استان آغاز شده است. وی افزود: در حال حاضر برداشت این محصول از سطح ۱۶ هزار و ۲۸۵ هکتار […]

    پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۷۷ هزار تن چغندرقند پاییزه در خوزستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تورج نوروزی با اشاره به آغاز برداشت چغندر در خوزستان اظهار کرد: از حدود یک هفته گذشته عملیات برداشت چغندرقند پاییزه در استان آغاز شده است.

    وی افزود: در حال حاضر برداشت این محصول از سطح ۱۶ هزار و ۲۸۵ هکتار از مزارع استان در حال انجام است و تاکنون از سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع، چغندرقند برداشت شده است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کشت چغندرقند در ۸ شهرستان استان انجام شد که در حال حاضر عملیات برداشت در سطح ۵ شهرستان در حال انجام است.

    نوروزی با بیان اینکه عملکرد برداشت محصول چغندرقند ۶۰ تن در هکتار است، عنوان کرد: امسال پیش ‌بینی می‌کنیم بیش از ۹۷۷ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع استان برداشت شود.

    وی در پایان با بیان اینکه ۱۲ کارخانه قند عملیات برداشت را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: عملیات برداشت چغندرقند حدود یک ماه و نیم به طول می‌انجامد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *