×
×

پیش بینی تولید ۱۲۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در سال جاری

  • کد نوشته: 8672
  • ۲۱ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ شجری در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در شیراز، اظهار کرد: پیش بینی میزان تولید محصولات کشاورزی در سال جاری ۱۲۸ میلیون تن است که این میزان تولید در مقایسه با تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۲ که حدود ۹۷ میلیون تن بوده، ۳۲ درصد […]

    پیش بینی تولید ۱۲۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در سال جاری
  • به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ شجری در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در شیراز، اظهار کرد: پیش بینی میزان تولید محصولات کشاورزی در سال جاری ۱۲۸ میلیون تن است که این میزان تولید در مقایسه با تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۲ که حدود ۹۷ میلیون تن بوده، ۳۲ درصد رشد خواهد داشت.

    وی، افزود: ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور در سال ۱۳۹۸، ۱.۸۶ اسب بخار در هکتار بوده است که نسبت به میزان آن در سال ۹۲، یعنی ۱.۲۶ اسب بخار در هکتار، حدود ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

    شجری خاطرنشان کرد: ارتقای ضریب مکانیزاسیون توانسته است به طور قابل ملاحظه‌ای بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش دهد و از طرف دیگر، منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی شده است.

    سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نام گرفته را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه های ماشین آلات کشاورزی یکی از راه های مناسب ترویج و توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی به منظور اقتصادی کردن و ارتقای ظرفیت تولید در بخش کشاورزی است.

    شجری همچنین در این نمایشگاه، هفته جهاد کشاورزی را که با شعار «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» نامگذاری شده است به همکاران زحمت‌کش وزارت جهاد کشاورزی تبریک گفت.

    سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه کشاورزی در شیراز تقاضا کرد که به موضوع انتقال دانش و بومی سازی تولید ماشین آلات کشاورزی در داخل کشور و جدی داشته باشند.

    ایلنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *