×
×

پیش بینی واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال

  • کد نوشته: 479365
  • ۸ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: بنابر نیاز کشور برآورد می شود که تا پایان سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شود. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسیح کشاورز گفت: پیشنهاد انجمن واردکنندگان برنج به معاون اقتصادی وزارت جهاد این است که بر […]

    پیش بینی واردات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج تا پایان سال
  • دبیرانجمن واردکنندگان برنج گفت: بنابر نیاز کشور برآورد می شود که تا پایان سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شود.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسیح کشاورز گفت: پیشنهاد انجمن واردکنندگان برنج به معاون اقتصادی وزارت جهاد این است که بر مبنای کشت قراردادی برنج را از کشاورزان خریداری و با قیمت گذاری بدون سود در فصل برداشت عرضه کنند.

    به گفته کشاورز، با اجرای کشت قراردادی و عرضه برنج در فصل برداشت نرخ برنج ایرانی شکسته می شود. برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج وارد شود که بخش عمده از تایلند و پاکستان وارد می شود.

    دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: هم اکنون متوسط قیمت کنونی هر کیلو برنج خارجی ۳۵ هزار تومان است، در حالی که واردات به موقع منجر به رقابت واردکنندگان و کاهش قیمت می شود.

    بنابر گفته قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد، طی سال های گذشته نمایندگان مجلس در استان های شمالی ممنوعیت ۴ ماهه واردات برنج در فصل برداشت را مصوب کردند و عملا با گذشت مدت زمان ممنوعیت واردات، قیمت در بازارهای جهانی افزایش می یافت. با این وجود ممنوعیت واردات در فصل برداشت حذف شد.

    بنابر آمار انجمن واردکنندگان ماهانه ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی مورد نیاز است و احتمال افزایش نیاز به واردات وجود دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *