×
×

پیش بینی ورود سالانه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه کمباین برداشت وش پنبه

  • کد نوشته: 476703
  • ۲۹ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون هفت دستگاه کمباین برداشت وش پنبه وارد کشور شده و هفت دستگاه دیگر نیز در راه است. وی، کمباین های وارداتی برداشت وش پنبه را از برترین فناوری های روز عنوان کرد و اظهار […]

    پیش بینی ورود سالانه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه کمباین برداشت وش پنبه
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی افزود: از اواخر سال گذشته تاکنون هفت دستگاه کمباین برداشت وش پنبه وارد کشور شده و هفت دستگاه دیگر نیز در راه است.

    وی، کمباین های وارداتی برداشت وش پنبه را از برترین فناوری های روز عنوان کرد و اظهار داشت: این کمباین ها منجر به کاهش ۳۵ تا ۴۵ درصدی هزینه های تولید، هزینه های کارگری و صرفه جویی در زمان برداشت وش پنبه با کیفیت مناسب می شود.

    عباسی با بیان این که کمباین های وش پنبه با استقبال کشاورزان مواجه شده است، گفت: با این کمباین ها می توان روزانه شش تا هفت هکتار مزرعه پنبه را برداشت کرد.

    وی اضافه کرد: امسال هم کشاورزان آماده برای کار با کمباین های برداشت وش پنبه بودند و هم بذرهای مناسب برای برداشت ماشینی، انتخاب و کشت شده بود.

    مجری پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی در عین حال اظهار داشت: امسال بیشترین سطح کشت مکانیزه غلات به ویژه در حوزه گندم را داشتیم.

    وی افزود: بیش از ۸۶ درصد گندم و جو آبی و دیم کشور در سال جاری به صورت مکانیزه کشت شد.

    عباسی گفت: امسال بیش از ۶۲ هزار دستگاه انواع بذرکار غلات در اراضی کشاورزی کشور مورد استفاده قرار گرفت.

    وی تصریح کرد: ناوگان ماشین های بذرکار غلات به روز رسانی شده اند و این ماشین ها در تمام استان ها آماده به کار هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *