×
×

پیگیری حجتی برای آزادی صادرات شیر خشک

  • کد نوشته: 3325
  • ۱۵ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • در حالی که بر اساس ابلاغیه ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت دو هفته گذشته آن را ابلاغ کرد، صادرات شیرخشک ممنوع شد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اعلام کرد که نتنها نیازی به واردات شیرخشک نداریم بلکه با حدود یک میلیون تن شیرخام مازاد در کشور، باید شیرخشک تولید و صادر […]

  • در حالی که بر اساس ابلاغیه ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت دو هفته گذشته آن را ابلاغ کرد، صادرات شیرخشک ممنوع شد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اعلام کرد که نتنها نیازی به واردات شیرخشک نداریم بلکه با حدود یک میلیون تن شیرخام مازاد در کشور، باید شیرخشک تولید و صادر شود که با پیگیری وزیر جهاد کشاورزی در حال انجام است.

    به گزارش ایسنا،  وزیر صنعت معدن و تجارت در مکاتبه ای با گمرک، صادرات شیر خشک را از ابتدای شهریور ماه امسل ممنوع اعلام کرد که اعتراض دامداران را در پی داشت. پس از گذشت یک ماه و نیم از این ابلاغیه مرتضی رضایی  معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز یه این ابلاغیه واکنش نشان داد.

    او در حاشیه مراسم روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران درباره ادعای کارخانجات لبنی درخصوص کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید شیرخام در کشور اظهار کرد: کمبودی در تامین شیرخام مورد نیاز کشور وجود ندارد و با افزایش تعداد خریداران، ورودی شیرخام کارخانجات کاهش پیدا کرده است.
    رضایی افزود: در گذشته ۲۰ کارخانه اصلی شیرخام را از دامداران خریداری می‌کردند اما اکنون تعداد آن ها به بیش از ۴۰ کارخانه افزایش پیدا کرده است. و در حال حاضر این کارخانه های لبنی، شیرخام را به قیمت مصوب از دامداران خریداری می‌کنند.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد:  بخش اندکی از شیرخام تولیدی کشور جذب واحدهای تولید کننده شیرخشک می شود وبا توجه به اینکه یک میلیون تن شیرخام مازاد در کشور موجود است، باید به شیرخشک تبدیل و صادر شود.
    وی درباره تصمیم دولت برای واردات شیرخشک گفت: بحث واردات شیرخشک هنوز نهایی نشده است اما با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی قرار است ممنوعیت صادرات این محصول برطرف شود.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *