×
×

چای خارجی را چند بخریم؟

  • کد نوشته: 5301
  • ۱۵ مرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، در شرایطی که در روزهای گذشته بررسی‌ها نشان می‌داد چای خارجی در بازار ایران با تجربه کردن نرخ‌های جدید، از ۳۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم قیمت‌گذاری می‌شود، نرخ ارائه شده از سوی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت رسمی کالاهای اساسی نیز رقمی نزدیک به همین عددها را نشان می‌دهد. […]

  • به گزارش ایسنا، در شرایطی که در روزهای گذشته بررسی‌ها نشان می‌داد چای خارجی در بازار ایران با تجربه کردن نرخ‌های جدید، از ۳۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم قیمت‌گذاری می‌شود، نرخ ارائه شده از سوی سامانه اطلاع‌رسانی قیمت رسمی کالاهای اساسی نیز رقمی نزدیک به همین عددها را نشان می‌دهد.

    از چند ماه قبل برای افزایش شفافیت در بازار کالاهای اساسی، طرح راه‌اندازی سامانه‌ای در دستور کار قرار گرفت که به وسیله آن اقشار مختلف مردم به صورت روزانه در جریان قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در بازار قرار بگیرند و به این ترتیب راه بر گران‌فروشی و بالا بردن غیرواقعی قیمت‌ها بسته شود.

    طبق نرخ‌های اعلامی در همین سامانه، حداقل قیمت چای خارجی بسته‌بندی شده (۵۰۰ گرمی) ۴۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین حداکثر قیمت مجاز در این زمینه نیز ۶۳ هزار و ۳۰۰ تومان است.

    به این ترتیب هر یک کیلوگرم چای خارجی با حداقل قیمت ۸۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۱۲۶ هزار تومان، امکان عرضه خواهد داشت.

    مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه WWW.۱۲۴.IR در جریان نرخ‌ مجاز کالاهای اساسی قرار بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی و مغایرت قیمت در بازار با نرخ‌های رسمی اعلامی، از طریق همین سامانه موضوع را گزارش کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

    سرویس خبری : صنایع غذایی

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *